Wat is een goede PC configuratie, voor het spelen van het internetspel WOW?

Mijn kleinzoon wil graag een optimale PC samenstellen, voor het spelen van WOW. B.v. wat geeft een beter resultaat Intel i7 of een AMD?
S.V.P. geen leuter antwoorden, ik ben zelf IT autm. ing. , maar heb weinig met spelen als WOW.
alvast dank voor een antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Hehe, dus helaas kunnen we je geen bullshit verkopen. Ik speel zelf al 6 jaar wow. Ik heb geen verstand van de verschillen tussen AMD en Intel, ik kan alleen maar aanreden, koop een vatsige videokaart, want je hebt het nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als IT autm. ing weet je toch wel dat een Intel i7 een stuk specifieker is dan AMD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pesu, joh toch
voor sommige blijft lezen toch een ernstig probleem;
ik schreef "S.V.P. geen leuter antwoorden" ik vroeg om een totale "configuratie" .........
Let op: aap-noot-mies-wim-zus........

Het beste antwoord

Intel of AMD maakt niet veel uit, het enige wat echt van belang is is de GPU. Om het spel in de hoogste settings te spelen met een framerate boven de 60hz(overeenkomend met een beeldscherm) moet je een AMD RAdeon 6850/6870 nemen of een Nvidia Geforce 460/560(gerekend over een 1920x1080 monitor).

http://www.tomshardware.com/reviews/world-of-warcraft-cataclysm-directx-11-performance,2793-5.html
http://www.tomshardware.com/reviews/world-of-warcraft-cataclysm-directx-11-performance,2793-3.html

Om deze kaarten te voeden en een mogelijkheid te hebben om later een zwaardere kaart te gebruiken zou ik een 600w voeding nemen. Aangezien Intel of AMD niet veel uitmaakt qua prestaties voor gaming zou je voor AMD kunnen kiezen vanwege de lagere kosten en de mogelijkheid om langer up te graden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor een idee hoe je een zo goedkoop mogelijk systeem met zoveel mogelijk game kracht samen kan stellen kijk hier: http://tweakers.net/reviews/2512/3/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-maart-2012-budgetgame-en-gamesysteem.html

Er wordt gekozen voor een "zwakke" processor en een zo krachtig mogelijke grafische kaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je dit (vooralsnog het allerbeste antwoord) slecht vind, waarom dan niet even een uitleg?? en s.v.p. een beter antwoord. Mensen die hun best doen een ander te helpen simpel afkraken zonder zelf een positieve bijdrage te leveren zijn voor mij echte (l) (n)ullen in de maatschappij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow kan gebruikmaken van 3 cores (een quadcore is dus logisch aangezien tripcores weinig voorkomen).