Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met firewire en linux bestanden overzetten?

ik heb net een nieuwe laptop met ingebouwde firewire, zo´n klein poortje, zoals ik het maar even noem.
ik heb voor mijn huidige laptop een PCIMCA kaart met firewire, beiden zijn 1394.
kan ik nu de laptops op elkaar aansluiten en bestanden overzetten, of moet ik hier wat anders voor doen?
of moet ik bij firewire meer aan usb denken, dus niet van pc naar pc?
Ik heb het nog niet geprobeert aangezien de nieuwe laptop nog niet in werkende staat verkeert.
Ik zou het graag alvast willen weten, dan kan ik dadelijk mijn bestanden snel overzetten.
Ik gebruik overigens (k)ubuntu op beide laptops (nu nog xp op de nieuwe, zo kwam hij van een bedrijf af, maar het eerste wat erop gaat is linux), dus werkt het daar ook mee?
b.v.d

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
599

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Firewire is een protocol om videobestanden op hoge snelheid te transporteren. Denk daarbij aan bestanden van digitale videocamera's naar computers.
Voor het overzetten van gewone bestanden gebruik je de USB poorten. (versie 1.2 en 2.0) of de seriële poort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding