Weet iemand hoe ik de bestanden terug kan krijgen van mijn externe harde schijf?

Mijn externe harde schijf (Western Digital 500 GB USB 3.0) wordt niet meer gevonden nadat mijn computer (Windows 7) verkeerd was afgesloten. Als ik mijn computer nu aan doe komt er te staan: Deze schijf moet eerst geformatteerd worden. Dat wil ik niet dus klik ik op Annuleren. Dan wordt de schijf niet meer gevonden en loopt de computer een tijd vast en dan vind ie hem weer en dan komt er steeds weer dezelfde melding. Op school heb ik ook al geprobeerd om hem te openen (op zowel Mac Os als Windows XP). Daarna heb ik data recovery programma's geprobeerd maar dan loopt de computer ook even vast en naar een tijd geeft ie ook de melding 'kan de schijf niet vinden' en dan verdwijnt de schijf dus meteen weer uit de map Computer. Ik heb geen zin om naar een bedrijf te gaan waar ik honderden euro's aan uit moet geven want het enigste wat ik kwijt ben zijn eigenlijk alleen mijn foto's, ontwerpen, spellen en programma's kwijt ben. Heeft iemand een suggestie? Diegene zou ik heel erg dankbaar zijn!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou de casing open kunnen draaien en de schijf eruit kunnen halen en in je computer kast bouwen, dan hang je direct aan de SATA connector, misschien dat dat helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk MrTomaat, ik ben vergeten te vermelden dat ik dat ook al geprobeerd heb, maar dat werktte dus ook niet. Ik had de behuizing eraf gehaald maar bij mijn harde schijf zit zeg maar de usb ingang aan het mechanisme vast. Normaal kun je die opzij schuiven waar een sata ingang achter zit. Helaas, maar bedankt! :(
ItisILeClerc
12 jaar geleden
je kunt het beste formatteren en vervolgens restoren vanaf je backup

Antwoorden (4)

Je zou de schijf eens kunnen benaderen met een demo van File Scavenger.

Je kunt hier lezen hoe dat werkt. Zoek eens verder op google.

http://www.nl.quetek.com/prod02.htm

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet bang bent te experimenteren, kan je bijvoorbeeld een Linux distributie downloaden, en via een USB stick, of branden op een CD of DVD, dan daarmee de computer opstarten. Op bijvoorbeeld de Knoppix Distributie staan een aantal tools die je kunnen helpen je data terug te vinden.
Knoppix kan je hier downloaden, lees ook de documentatie:
http://www.knoppix.org/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook met ubuntu lukt dit, met een beetje geluk.
ik heb zelf in elk geval mijn bestanden zo kunnen redden alhoewel ik dat vastloop-prob niet had, ik kon gewoon niet op de externe, dus het zal afhangen wat juist het probleem is met schijf/pc...
zo deed ik het:
ubuntu(gratis) downloaden, en branden op dvd.
pc opstarten met dvd erin,én de externe schijf, en kiezen voor starten vanop cd, en met beetje geluk vind je in ubuntu wel je externe schijf, waarna je je foto's kan kopieren naar je pc.
herstarten, en als je gecheckt hebt of je idd je bestanden onbeschadigd hebt kunnen recupereren, kan je je schijf formateren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het programma wat Inekris gaf kon ik niks vinden waar ik het kon downloaden. Dat Ubuntu kon ik wel vinden alleen ik wist niet precies welke ervan ik moest downloaden op die site want er staan heel veel verschillenden op... Ik heb wel 1 geprobeerd, dat winrar bestandje had ik uitgepakt en gebrand als opstartbare DVD. Dit leverde helaas niets op. Had ik eerst een iso moeten maken ofzo of heb ik het vekeerde bestandje gedownload? toiki kun je please nog een keer uitleggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen probleem hoor ga hier naar toe : http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download check welk systeem je hebt (32 bit of 64 bit), en download file. als ik mij goed herinner is dit al een iso-file, op dezelfde site vind je meer uitleg hoe te branden om bootable cd te maken.
vervolgens doe je die cd in je pc,en start je op en nog voor windows opstart, zal hij vragen of je wil starten vanop cd, klik enter.(let op, dat zwarte scherm met die vraag blijft er gewoonlijk maar tiental seconden staan, dus blijf bij de opstart, anders gaat pc gewoon in windows)
als alles goed gaat, zit je dan in ubuntu. hij gaat je vast vragen of je wil installeren, of proberen, doe dan dit laatste, NIET installeren, want dan overschrijf je je windows !! en dan kan je werken vanop de cd.
ubuntu is beetje vergelijkbaar met windows, alleen minder mogelijkheden( is trouwens linux-based), je zal beetje moeten zoeken vast want alles ziet er wel anders uit.
eens je HD gevonden, en alles gesaved, pc uitzetten, cd eruit, herstarten, en je hebt trug windows, mét je gesavde files
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en, is het gelukt?
Ik heb bij windows 7 de laatste tijd ook problemen ondervonden om mijn externe harde schijven te zien. Mijn oplossing kwam toen ik met Paragon Partition Manager wel mijn harde schijf kon zien en deze een letter toegewezen had. Daarna werd de schijf weer gezien.
Anders zie ik dezelfde oplossing om met een Ubuntu CD/DVD of USB stick de computer op te starten.. daarmee heb ik ook al gegevens gered die ik met Windows niet terug had kunnen krijgen. Deze zette ik dan op een andere harde schijf.