Als je voor prestaties gaat, wat kun je dan beter bestellen? Een MacbookPro 2.4Ghz met 4 GB RAM, of eentje met 2.2Ghz met 8GB RAM. Kosten evenveel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je voor prestaties gaat. kijk op tweakers pricewatch en bestel een windows desktop.
dan vind je al laptops met 8GB RAM en dualcore en quadcores met 2.6 en 2.8 GHz voor 800-900 euro

Het beste antwoord

Ik zou persoonlijk voor de laatste gaan. Het verschil in de kloksnelheid is niet heel erg veel en 2,2 Ghz is alsnog snel. De hoeveelheid RAM geheugen bepaald de hoeveelheid data die de computer kan verwerken op dat moment. Wanneer je dus grote/veel programma's draait, moet daar genoeg geheugen voor zijn. Met 8 gb ben je daar dus van verzekerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Ik ben van plan het Adobe CS5 Master pakket flink te gaan gebruiken, dus ik ga kiezen voor de 2.2Ghz met 8GB RAM

Andere antwoorden (1)

Het hangt er dus maar net van af wat je met de computer gaat doen.
Rekenintensieve toepassingen draaien (een beetje) sneller op 2.4GHz (het verschil is maar zo'n 10%).
Geheugenintensieve programma's zullen sneller draaien op meer geheugen, maar er zijn maar heel weinig toepassingen die meer dan 2G geheugen nodig hebben.