Kan een printer niet meer goed werken doordat ik nu compatible cartridges heb gebruikt?

Ik heb een HP All in one photosmart 7180 en heb altijd HP cartridges gebruikt. Ging uitstekend. Maar omdat ik het zat was, heb ik compatible cartridges van de HEMA gekocht. Vanaf dat moment wilde mijn printer niet meer goed werken en gaf ook voor elke printopdracht de melding dat er geen echte HP cartridge was geïnstalleerd. Ook werden de prints erg lelijk en vlekkerig. Printerkop reinigen heeft geen nut gehad. Ander merk compatible geeft hetzelfde probleem. Heb gedacht dat het kwam doordat de helft nog HP was en de andere helft compatible, maar alles vervangen lost het probleem niet op. Is het toeval dat mijn printer toevallig ook stuk is of kunnen compatible cartridges dit probleem geven? Dat laatste vind ik wel vreemd, want mag het dan op die wijze verkocht worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfde probleem gehad met HP printer. Kreeg van Handyman na 2 keer proberen met merkloos , alsnog orginele HP cartridges voor zelfde lage prijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat doen ze expres. Bij de oudere HP's gaat het vaak wel goed, maar de nieuwere gaan gewoon kapot van goedkope inkt.

Antwoorden (1)

Hetzelfde probleem heb ik gehad met een hp psc 750. Problemen met imitatie cartridges en daarna met originele weer helemaal goed. Hp schijnt erg gevoelig te zijn voor imitatie.
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom kunnen deze vervangende cartridges dan wel gemaakt/verkocht worden? Als het bij voorbaat niet blijkt te werken? En kan HP dit maken? Ik dacht dat een aantal jaren geleden HP, Epson ed in het nieuws waren omdat ze dit deden en dacht dat ze hun printers niet meer alleen voor merkcartridges werkbaar mochten maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee, dank je wel!