Wat gebeurd er als je 2 computers met elkaar verbind via een usb kabel?

Ben benieuwd wat er dan gebeurd, en of je dan die bepaalde computer miss als verwisselbare schijf kan zien :)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Het beste antwoord

Op oudere computers beschadig je minstens één van de poorten. Nieuwere (toch al weer van 2002) hebben een beveiliging: er gebeurt niets.
Je kan wel speciale usb-adaptors/kabels kopen waardoor je een netwerk via usb kan creëren. Maar het lijkt mij simpeler om een adhoc netwerk via de meestal aanwezige netwerkpoort te maken via een crossover utp (goedkoper en sneller). Vanaf windows xp zit de software standaard in het os.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

aangezien beide USB poorten een voedingsspanning hebben denk ik dat je veel meer ziet dan een verwisselbare schijf !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee kan niet, want je hebt aan 1 usbkabel nooit 2 identieke connectoren zitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
heel scherp !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
toch heb ik er een liggen hier
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt USB a-a kabels, a-b kabels en a naar mini usb.
Alle drie USB kabels.
Alleen bij a-a heb je gelijke connctoren aan beide zijden.
Wat klimopdefiets zegt klopt, maar vaak is de netwerkpoort in gebruik voor iets anders (zoals internet, of een netwerk waar niet beide PC's op zitten). Als je geen shares wilt aanmaken en/of je wilt geen netwerkinstellingen wijzigen, dan kan zo'n speciale USB-datalink kabel dus wel zijn nut bewijzen. Ze kosten ±20 a 25 euro. Zo'n kabel heeft een verdikking in 't midden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
werkt inder daat niet plus waarom zou je vandaag nog een dure usb netwerkkabel kopen ale sip modems hebben standaard 4 lan aansluitingen werkt veel sneller en simpel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het beste geval gebeurt er niets, in het slechtste geval mol je het e.e.a. Niet doen, dus. Als het je al lukt, want zulk soort kabels heb ik nog niet in de handel gezien. :-)

Er bestaan wel speciale kabels, zogenaamde "USB to USB bridges", die je hiervoor wel veilig kunt gebruiken. Deze kabels hebben meestal een verdikking in het midden waar een stukje hardware in zit.

Deze kabels kun je gebruiken als een ad-hoc netwerk waarover je filesharing e.d. kunt doen. Ik gebruik dat zelf wel eens voor m'n laptop op locaties waar het lastig is om een gewoon netwerk te gebruiken.

In theorie zou je zo'n USB-USB bridge ook voor iets anders dan een netwerk kunnen gebruiken, maar daar zul je dan waarschijnlijk zelf even de drivers voor moeten schrijven. ;-)