Wat is er aan de hand met je router als je wel de juiste netwerksleutel hebt, maar Windows blijft aangeven dat het een onjuiste code is?

Ik draai sinds gisteren een nieuwe installatie van Windows 7 en heb een Sitecom router. De netwerksleutel die ik invoer is 100% de juiste. Deze staat nl ook op het router en met andere apparaten kan ik probleemloos verbinding maken.

Het ligt ook niet aan de invoertaal van het toetsenbord dat er tekens verdraaid worden of iets dergelijks.

Windows 7 maakt wel verbinding met andere draadloze (onbeveiligde) netwerken.

Waar zou het aan kunnen liggen? Herstarten van de netwerkadapter in windows heeft geen resultaat en opnieuw opstarten en resetten van de router lijkt ook weinig uit te halen. Iemand nog een idee?

Toegevoegd na 2 minuten:
Zodra ik een kabelverbinding maak, is de verbinding er wel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Wat je eens kunt proberen is in te loggen in het menu van je router en proberen of je in het menu over de draadloze instellingen de volgende gegevens kunt wijzigen:

- Network Mode -> Zet deze eens in mixed
- Radio Band - Auto
- Wide Channer - Auto
- Standard Channel - Auto

Het wisselen van type Modus, Band en kanaal wil soms wel eens helpen. Let er wel op dat als je een nieuwe N-Router hebt, je de modus wel in N-stand kunt zetten, maar dat niet alle netwerkadapters (bijv. in printer, wii, mediaspeler e.d) dat protocol aankunnen. De mode wordt daarom vaak in mixed gezet.

Ik krijg regelmatig collegea thuis en ze kunnen niet allemaal inloggen op het netwerk totdat ik deze instellingen reset.

Tip: schrijf voor je wijzigt even de huidige instellingen op zodat je die weer terug kunt zetten indien nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top! Dank voor je antwoord. Kan het misschien ook zijn dat de router gewoon 'op' is? Want hij wordt best wel intensief gebruikt en ik merk de laatste tijd vaker uitval om onbekende oorzaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die uitval kan soms ook verholpen zijn door deze instellingen eens te wijzigen. Als er een vast kanaal is ingesteld en iemand anders gebruikt hetzelfde kanaal dan geeft dit storingen. Als de modus op Auto staat en je herstart de router, dan wordt een vrij kanaal gezocht. Ik zou een hele oude router op een geven moment vervangen als er een technisch betere is of bijvoorbeeld een die je handiger kunt instellen. Een router kan kapot gaan (hardwarematig of softwarematig niet functioneren). Maar slijten doet hij eigenlijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opgelost! Ik was lui en omdat 'alles' na de installatie qua drivers gewoon leek te werken, heb ik niet de originele wlan driver geinstalleerd, Maar de Windows standaard aangehouden. Net toch maar even gedownload en hatsee! Enorm bedankt dat je me ook ff de router instellingen hebt laten nakijken. De tijd dat de buren en ik elkaar van het netwerk af jagen is nu hopelijk ook voorbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is ook belangrijk. Ik dacht dat het om een laptop ging die elkders wel werkte.