Kan je meerdere processors op 1 moederbord aanbrengen?

Bijvoorbeeld twee keer een Intel Core i7 op 1 moederbord?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Het beste antwoord

Ja, maar dan moet je wel een Dual-Socket moederbord hebben, die heb je niet, je hoeft je kast niet eens open te schroeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel dual socket moederborden. Maar dan icm xeon processors dacht ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar die Xeon's zijn eigenlijk ook weer i7's maar dan voor een andere markt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nouja, i7's zou ik ze niet noemen. Xeons hebben vaak een andere infrastructuur dan een i7, maar ze hebben inderdaad meestal 4 cores.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jha en 6x zo duur XD ( Xeon W5580 €1800 )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (2)

Nee, dat is niet het concept van een PC. Wel kan de processor meerdere cores bevatten die, onder controle van bv windows, programma's uitvoeren die tegelijkertijdd in meerdere cores werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al lang, lang voordat er meerdere cores in een CPU gingen had je al Dual-CPU of Dual-socket moederborden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@MrTomaat. idd.
het is mogelijk als het moederbord er voor ontworpen zou zijn. Als je het bekende pakje van het merk droste kent, met daarop dat vrouwtje dat een pakje vast houdt met daarop dezelfde afbeelding maar dan steeds kleiner. Dan snap je ongeveer ook wat ze met processors doen om die kleiner te krijgen. Daarnaast zou je nog een extra chip nodig hebben om beide processors te threaden en dan zou het in principe te ontwerpen kunnen zijn.