Wat is dit voor onderdeel?

Het werd geleverd bij mijn moederbord. Wat is het en waar plaats ik het?

Toegevoegd na 2 minuten:
http://postimg.org/image/o5unynm6j/b515da21/

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

dit kun je plaatsen in het slot van een uitbreidingskaart in je kast om zo aan de achterkant een ventilatie opening te creeeren, als je deze zo hoog mogelijk plaatst kan aan de achterkant de warme lucht uit je kast.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
Goed antwoord. Wel oppassen met wat je doet. Zomaar een extra ventilatie-opening maken lijkt een goed idee (meer openingen betekent meer ventilatie, en dat betekent een betere koeling - althans, zo lijkt het). Maar dat is het niet altijd. In veel computerbehuizingen is de luchtstroom belangrijk. De ventilatoren en de openingen zijn dan zo geplaatst dat de lucht langs alle onderdelen stroomt, zodat alles wordt gekoeld. Als je dan zomaar ergens een extra opening maakt, kan het gebeuren dat er ergens stilstaande lucht komt te staan. Dat hoekje van de behuizing wordt dan nauwelijks gekoeld.