Welke UTP kabel?

Welke UTP kabel is het beste voor een gameserver (pc), al wil de ik maximale snelheid halen uit de router die aangesloten zit op het modem? (modem heeft slechts 1 uitgang, vandaar de router).

En is een verbinding van 60 down/8 up snel genoeg voor 3 laptop clients (normaal gebruik), een pin automaat (20-40 transacties per dag) en een game-server (tot 500 spelers)? Zonder dat de server last heeft van lagg uiteraard?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Cat5e is allang voldoende.
Dit zijn de standaard kabels die je zelfs bij de bouwmarkt al kunt kopen :)
Deze gaan tot een snelheid van 1 gigabit, maar aangezien jouw snelheid van "slechts" 60 megabit is, is dit ruim voldoende.
Waarschijnlijk zal de aangesloten router poorten hebben van 100 megabit, in een nieuwer geval 1 gigabit.
De kabel zal niet de bottleneck vormen, want deze valt prima binnen deze ruimte.

De aangesloten apparaten zijn over het algemeen apparaten die weinig van je 60 Megabit snelheid zullen gebruiken. Bij gaming gaat het vooral om een lange ping (verbinding tussen jou en de provider, niet het aantal megabit waarmee je pakketten over die verbinding kunt versturen) pin transacties zijn ook zeer klein in omvang en de 3 laptops zullen, mits zij niet constant films downloaden ook niet het probleem zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt.

Andere antwoorden (1)

ik zou cat 6a gebruiken, minimaal. En de lengte niet langer dan noodzakelijk.

CAT6A - Snelheden tot 10000 Mbit/s - 10 Gigabit kabel - 500mhz

Toegevoegd na 3 minuten:
cat 5 is voldoende , maar cat6 is een betere standaard