Qua interne hardware zullen laptops over het algemeen niet veel verschillen. Als voorbeeld, een i3 of i5 processor op een Toshiba of Samsung neemt, zijn beide processoren hetzelfde.

Toshiba is slechts het "schilletje". dat wil zeggen, zij hebben een aantal componenten van verschillende bedrijven samen gevoegd in een laptop. (Seagate harddisk, Nvidia videokaart, Intel Processor, Realtek netwerkkaart enz)
Op dit moment zal geen enkel bedrijf "troep" hardware meer in hun producten zetten. Het kan zijn dat het "type" van het merk onderdeel meer budget is en daardoor minder snelheid of bijgevoegd geheugen heeft (denkend aan een harddisk met minder rotatiesnelheid of SSD) of minder snel is (denkend aan een i3 met een i5 processor vergelijken).
Aangezien je in laptops nooit exact dezelfde componenten hebt, is vergelijk sowieso lastig. Je betaald een deel voor kwaliteit, voor eigenschappen, gebruiksgemak en merk.
Je zult hiervoor dus meer naar de specificaties moeten kijken, dan naar de merknamen en/of types.

Je vraag is op dit moment ook incompleet, want wat wil je met je laptop? Wat is je budget?, wat vind je belangrijk aan een laptop?
Als ik de vraag zou stellen "Is een Mercedes een goede auto" dan zal je ook vragen of ik daar genoeg geld voor heb, of dit is om met met vrienden te kunnen racen of dat ik hier mee lange ritten ga maken enz.

Daarnaast blijft het bij de keuze van een laptop toch ook een geval van geluk hebben.
Ook een Mercedes heeft wel eens binnen een week dat er een storing is.
Zo is het ook met alle laptop(merken) je kunt wel eens de pech hebben dat er uitval is (en dit kan dan ook te wijten zijn aan een slechte partij van componenten van een externe partij). Dit ene incident is geen goede weergave voor het hele merk en alle componenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is maar net waar je naar op zoek bent.

Ben je voor een lage prijs? Dan kan Toshiba op zich een goede keuze zijn.

Bent u eerder voor een goede kwaliteit, dan kunt u naast Toshiba nog veel andere merken vinden.

Het is maar net wat uw verdeling is? Bent u opzoek naar een kwalitatief goed product of kijkt u specifiek naar iets wat binnen uw budget valt?

Wel kan ik zeggen dat Toshiba het redelijk goed doet in de ranglijsten:

A-Merk top merken en erg betrouwbaar
Alienware
Toshiba
Asus
Sony Vaio

B-Merk bekend en betrouwbaar
Fujitsu Siemens
Dell
Apple
MSI

C- Merk Onbetrouwbaar
HP
IBM/Lenovo

Z- Merk Zeer slecht deze laptops gaan vaak binnen een jaar kapot of krijgen heel snel kuren
Acer
Gateway
Packard Bell

Ik vind het dus zeker een overweging als u kwaliteit erg belangrijk vind.

Misschien zijn er hier mensen die persoonlijke ervaring hebben met Toshiba prodcuten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb nu 4,5 jaar een Toshiba Notebook. Hij begint nu wel vrij traag te worden (kan komen door de zooi) maar is verder erg betrouwbaar. Ik irriteer me niet zo erg aan de traagheid. De accu is wel erg slecht bij mij. Werkt echt niet langer dan 15 minuten zonder netspanning. Nooit gedaan ook!

Voor de prijs was het destijds een hele goede optie. Wanneer ik weer een nieuwe laptop nodig heb, neem ik dit keer waarschijnlijk een Apple en geen Toshiba meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toshiba is geen verkeerde keuze! Heb genoeg toshiba's verkocht en weinig klachten over! Maar kijk ook bij andere merken, asus, sony. Hp zakelijke modellen! Zitten vaak leuke aanbiedingen tussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al 4 jaar een toshiba en hij werkt nog steeds perfect. Geen problemen met de accu. Ik zou em zo weer kopen! Dus ik vind het een goede keuze.