Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom wordt mijn SDHC kaart niet meer gelezen?

ik had een sony ericsson xperia x10 mini en daarin zat de sdhc kaart, werkte perfect zonder problemen, nu is de telefoon echter kapot en kan ik mijn sdhc kaart niet lezen, ik heb zelfs al een 66 in 1 kaart lezer gekocht maar die ziet ook niks, en als ik het kaartje in een andere telefoon stopt zegt hij dat de kaart niet geformatteerd is. wat moet ik nu doen, ik wil de bestanden namelijk wel houden want die zijn erg belangrij !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
590

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je gaat naar een telefoonwinkel bijvoorbeeld the phonehouse daar leen je een sony ericsson x10 mini en daar je sdhc kaart in. nu kun je zonder problemen bij je bestanden. Gebruik je nieuw gekochte 66 in 1 kaart lezer bij de nieuwe x10 mini voor een backup naar een gewone sd kaart of een sd kaart adapter voor naar een andere micro sdhc kaart
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zou je eens kunnen kijken naar de (goudkleurige) contactpunten aan de achterkant? Dit moeten er acht zijn, waarvan 2 iets langer. Zie ook bron hieronder.

Valt je misschien iets op, bijv. dat er eentje beschadigd is? Het kan nl. zijn dat de micro SD beschadigd is geraakt door het vallen van je telefoon en daardoor onleesbaar is geworden.

Je zou het nog kunnen proberen in een camera te stoppen. Een andere telefoon kan ook, maar afhankelijk van het merk en besturingssysteem (Android, Apple's iOS, Windows) wil die telefoon het dus eerst formatteren voor een geschikte bestandsindeling. Vandaar dat zoiets voor je misschien geen oplossing is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding