waarom moeten alle RAM bankjes gevuld zijn?

Hallo,
Waarom moeten ze gevuld zijn en wat als je het niet doe?

Toegevoegd na 11 minuten:
oke hier een voorbeeld: stel je wil 8gb ram en je heb 4 bankjes. waarom kan je dan niet gewoon 1 bankje vullen met 8gb ipv 4 van 2gb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet niet.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik heb jarenlang slechts twee van de vier RAM-bankjes in mijn computer gevuld gehad. De computer werkte prima.

Antwoorden (2)

Je hoeft ze helemaal niet allemaal te gebruiken.
Je kan gewoon 1x 8GB inprikken of als je dat wilt 2x4GB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je doelt denk ik op dual of tripple channel geheugen. Je moet bij dual channel geheugen 2 geheugenreepjes installeren (vaak op bank 1 en 3) om er profijt van te hebben. Als je er maar een instopt kan dat soms tot een wat trager geheel leiden.