Stel ik koop een videokaart van iemand op marktplaats, kan ik aan de videokaart ook zien of deze ooit op een overclock heeft gedraaid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Als de default waardes weer zijn teruggezet niet. Eventueel zou je kunnen checken of de verkoper dit is vergeten met bijvoorbeeld Ati tool (overklok programma). Zo ja, dan is hij overklokt, zo niet dan weet je het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dit kan je over het algemeen niet zien, programmaatjes zoals het hierboven genoemde atitool overclocken door middel van drivers, dus de vorige overclock blijft op de computer van de verkoper.

wel zijn er overclockers die de bios van een 3d kaart "flashen" met een snellere/aangepaste bios, dit is wel te zien, mits je de standaard waarden weet (maar dit is erg zeldzaam...)