Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welke videokaart kan ik Windows 7 soepel laten draaien?

Ik wil graag onze computer klaar voor de toekomst maken en kan via mijn werk goedkoop aan Windows 7 komen. Nu geeft de windows upgrade advisor aan dat mijn videokaart (GeForce 6600 256MB) windows areo niet goed kan weergeven.

Ik heb geen flauw idee welke videokaart hiervoor in aanmerking komt. Wij spelen weinig games, dus de kaart hoeft in dat opzicht weinig aan te kunnen.

Alvast bedankt voor het beantwoorden!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
960

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Eigenlijk is dat helemaal niet zo spannend, mijn laptop (945 onboard chipset van intel) geeft windows aero interface fatsoenlijk weer. Maar als je zeker wil zijn van je zaak, dan zou ik een direct x 11 compatible kaartje kopen. Een budgetkaart in de nieuwe reeks van nvidia of ati. Let op de juiste aansluiting! Pci-e of de (oude) agp.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op basis van alleen je videokaart kan ik eigenlijk al zeggen dat het niet alleen dat puntje is om Windows 7 met alles soepel te laten lopen.
Op dit moment zou je Windows 7 prima draaien zolang je geen waarde hecht aan Aero.

Wil je weten wat Aero inhoud, kijk dan even op de onderstaande website. Het is puur een visueel trucje die m.i. na een dag verveelt.
Ik zou dus zeggen, als er verder niets mis is met je systeem. Lekker upgraden en zorg ervoor dat de rest niet tegen de minimale eisen van het Windows7 zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kort maar super krachtig: ati radeon hd 4670 1gb, heb ikzelf op 7, werkt PERFECT
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding