Ip-adres op mijn laptop, waar vind ik dat?

Weet iemand waar ik het ip-adres van mijn laptop kan vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
43K

Het beste antwoord

Ga naar http://www.ip-adress.com/ en dan staat er "your ip adress is:" en daarachter staat je ip
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo zie je alleen het externe ip-adres van je router.

Andere antwoorden (4)

http://www.watismijnip.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het makkelijkst is het om een commandvenster te starten. Zoek hiervoor onder de startknop naar 'cmd'

In het commandvenster type je in 'ipconfig'. Je krijgt nu van alle netwerkapparaten in je laptop te zien of ze een ip-adres hebben en zo ja, welk adres dat dan is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar netwerken op je pc en open je router daar staat je ip
Verder kun je ook zo doen( met windows)
Windows teken + R drukken
cmd intikken en op enter drukken
als cmd opent doe je 'ipcofig'
En dan druk je op enter
Je ip is de Ipv4-adress
Om te portforwarden moet je standaart gateway vinden (begint met 192.168
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij onderscheiden 2 verschillende soorten IP's.
Je hebt het ip van je internet, te vinden op onder andere watismijnip.nl
Echter elke computer verbonden met het internet krijgt ook nog een eigen ip. Dit kan op 2 manieren worden verkregen. De standaard manier is via DCHP, deze manier geeft automatisch een ip aan je computer. De 2e manier is om je computer een vast ip te geven. Daar ga ik nu niet verder op in. De makkelijkste manier op je ip van je computer te achterhalen is om op de windows-toets en de R toets tegelijk in te drukken en dan in het uitvoeren-venster cmd.exe in te vullen. In de command prompt vul je ipconfig in en kijk dan naar het IPv4 adres. Dat is meestal je IP-adres van uw computer.