Kan ik zo maar een tweede scherm aansluiten op mijn pc,of heb je hier andere software voor nodig?volgens mij zit er wel een tweede uitgang op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je kan als je twee uitgangen hebt er ook twee beeldschermen aan hangen. Wat is de naam van je moederbord of grafische kaart?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nvidia GeForce 8400 GS grafkaart
moederbord,Asustek P5Qchipset Intel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.tomshardware.co.uk/forum/255855-15-dual-monitors-geforce-8400 Ja kan, waarschijnlijk heb je een DVI en een VGA uitgang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt maar weer en tot en volgende keer

Andere antwoorden (3)

Bij een laptop is dat altijd mogelijk. Bij een desktop pc lang niet altijd. Er moet dan een grafische kaart inzitten met twee uitgangen, dat is lang niet bij elke kaart het geval.
Dat er twee uitgangen op je pc zitten is geen garantie dat het kan. Veel pc's hebben op het moederboard een eenvoudige grafische kaart. Als ze dan geleverd worden met een betere losse grafische kaart wordt de kaart op het moederboard uitgeschakeld.
Je kunt beginnen om je nodige scherm op de 2e uitgang aan te sloten en te kijken of je beeld krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In feite zeg je hier "ik weet het niet, maar probeer het eens".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je antwoordt,ik ga er mee aan de slag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Endemion: Er zit lang niet altijd een optie in de BIOS om het automatisch uitschakelen te verhinderen. Heb ik bijvoorbeeld ook niet, het gebeurt gewoon. Maar stel, je hebt zo'n optie wel. Dan nog ben je er niet, want je besturingssysteem weet niet zomaar raad met 2 videokaarten en 2 schermen. Daar heb je wel, op z'n minst, software voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, maar dat hoef je niet na te kijken. Ben zelf IT'er met 5-jarige opleiding en pak 'm beet 23 jaar ervaring.
Ja, dat kan. Kan wel zijn dat je pc een stukje langzamer wordt, omdat ie dan de gegevens naar twee beeldschermen moet sturen. Is echter minimaal.
Ik heb het zelf ook al langere tijd en het is echt prettig werken zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het hangt er een beetje van af hoe oud je pc is. de oudere pc's controleren alleen maar bij het opstarten hoeveel schermen er zijn aangesloten. De moderne pc's kun je instellen op 2 of 1 scherm via het videokaart driver.