Is de Asus K53SV-SX880V een goede laptop om bijvoorbeeld the sims 3 te spelen. En is hij snel?

Ik ben opzoek naar een goede fijne laptop tussen de 400 en 775 euro, als je nog goede suggesties hebt hoor ik die graag!(:
Groetjes,
David

http://www.laptopshop.nl/product/148957/asus-k53e-sx880v.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Als je alleen SIMS 3 gaat spelen op de laagste settings is elke laptop snel genoeg. De ingebakken videokaart is echter zo slap dat enig ander spel niet zal lukken. http://www.notebookcheck.net/Intel-HD-Graphics-3000.37948.0.html

Ik zou dan eerder een laptop met of beter GT540M aanraden, dan kan je Sims 3 op de hoogste settings draaien. http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.html

Zoals deze bijv.

http://tweakers.net/pricewatch/285531/asus-k53sv-sx380v.html#tab:info

Of een andere:

http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html#filter:XYxBCsIwEEXvMusuYktLyQEKLgSh3UkXIRlhJDZhEkUovbsTtRtXw7z3_1_hSpzymcniRHc8mRfo5eF99S9o2UVghzwQegcaItMtwQ-OgbMwk6yQWKqf2qFTFSQb-Dvf7k9xxaBHm9GNEe3RJdAXqHsZaGAWKXAgn5FFrNB0dTlP40usVaqHedu2Nw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet u een goede suggestie voor een laptop die wel een goede videokaart heeft? Tot de 670 euro? In ieder geval, bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://tweakers.net/pricewatch/294611/asus-k53sv-sx706v.html#tab:prices bijvoorbeeld
Ja, en nee.
Je kan met deze laptop Sims 3 spelen.
Maar het is voor deze prijs geen goede laptop.
Je kan voor het zelfde geld en/ of minder, een betere laptop krijgen.
Ik zet in de bronnen een link naar de "pricewatch" voor tweakers.net
En een link naar Notebookcheck.net
In de pricewatch heb ik wat keuzemogelijkheden voor je voor geselecteerd. De prijs van en tot, welke processors voldoende zijn, Ram geheugen wat voldoende is, grafische kaart wat voldoende is en HDD die snel genoeg is.
Dit houd een selectie van laptops over die, over het algemeen, beter zullen zijn dan die jij geselecteerd hebt.

Het probleem met de laptop die jij gekozen hebt is voornamelijk dat er een 5400 rpm (rpm is rotaties per minuut) harde schijf in zit, en een intel HD3000 grafische chip.
Een 5400 rpm harde schijf werkt op zichzelf wel prima, alleen het is een trage schijf, die eigenlijk zonde is van al het andere aan goede apparatuur wat je wel in de laptop hebt zitten. Tegenwoordig is het geen overbodige luxe om een 7200 rpm HDD te hebben, of een SSD.

En de intel HD3000 is niet echt een krachtige grafische kaart.
De link naar notebookcheck laat zien wat je grafische chip aan kan. Het laat oa. zien dat sims 3, met lage grafische instellingen ~123 fps (frames per seconde) haalt. (erg hoog), bij middel instellingen ~32 fps (ruim voldoende), en bij hoge instellingen haalt die 18 fps (veel te laag).

Op zich werkt hij wel prima voor bijvoorbeeld de sims 3. maar je kan voor minder geld, of het zelfde geld gewoon een betere laptop krijgen.

(in de pricewatch selectie zou ik voor de Acer Aspire TimelineX 5830TG gaan)

Overigens is deze laptop voor 20 euro goedkoper te vinden bij cdromland.nl

Toegevoegd na 2 minuten:
Zoals mr. tomaat zij een gt 540m zou beter zijn, zoals in mijn aanraden ook zit, alleen heeft de laptop die hij voor ogen heeft een 5400 rpm harde schijf. nogmaals dat is altijd jammer van de dikke I7 processor die er in zit.