Pc herkend monitor niet hoe kan ik het laten herkennen?

ik heb een HP monitor welke op mijn nieuwe pc herkend werd en de perfecte resolutie had, maar ik hem nu voor mn nieuwe pc een ander scherm en heb die van HP op een van mijn heel oude pc(van 2002 geloof ik) aangesloten en daar geeft hij aan dat het een pnp scherm is en ik kan niet de juiste resolutie selecteren, de pc draait op windows 7(heb ik vandaag nog erop gezet) maar het herkent de scherm toch niet en blijft hem aangeven als pnp scherm, dus ik voorneem dat dit niet aan de besturingsysteem ligt noch aan het scherm. Iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen?

alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4.4K

Het beste antwoord

PnP staat voor Plug and Play en is een ISA bus extensie.

Op papier zou de monitor dus als een PnP herkend en geinstalleerd moeten worden door W7.
Niet dus.
Mijn advies. Zoek op de site van HP naar het laatste stuurprogramma van je monitor en installeer dit. Het probleem zou dan opgelost moeten zijn.
Kijk eerst even onder Apparatenbeheer of voor de Monitor een geel uitroepteken staat. Dit betekent meestal dat het juiste stuurprogramma (driver) niet geinstalleerd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Via biosinstellingen is het meestal te regelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is er precies mis met pnp ?
dat is eigenlijk altijd het geval
die drivers die je er bij krijgt zijn niet veel anders dan wat windows zelf aanbied maar dan met een naam
als het scherm er anders uit ziet kan je het met de hand wel bijstellen toch ?
als je niet de juiste resolutie kan vinden dan moet je naar de video drivers kijken
misschien heeft je oude pc alleen maar de standaard vga modus en niet de juiste drivers om de hogere resolutie aan te kunnen kijk ook even of je en chipset moet installeren
probeer drivers search eens
aan je beeldscherm ligt het echt niet.
capthavoc