2de generatie intel core i5 2430M Nvidia GeForce GT520M - 1GB 6GB RAM geheugen Vraag: kan ik met deze hardware redelijk gamen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.html 540M = 36 fps op low. Dat is nog steeds niet lekker vlot, het is namelijk een gemiddelde, bij heftige actie (in beeld) kan hij nog steeds onder de 25fps springen gok ik. Met de 555M wordt het pas speelbaar naar mijn idee. 50fps low 32 mid http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-555M.41933.0.html

Antwoorden (4)

Jaa zeker heel erg goed zelfs
1GB videokaart is ruim voldoende
Maar licht ook beetje aan welke games
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja behalve de videokaart is een beetje aan de lage kant.

Je zou Battefield 3 niet echt goed kunnen spelen. Ik zou een betere videokaart kopen.

Heel veel mensen besparen op de videokaart, dat moet je niet doen daar krijg je snel spijt van.

Je kan beter 4GB werkgeheugen pakken en wat meer uitbesteden aan een betere videokaart.

Welke spellen wil je spelen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zware spellen gaat spelen is de GT520M echt bagger. Dat is een grafische kaart voor midrange videobewerking en om HD films te bekijken.

De 6Gb RAM zul je over 1 tot 2 jaar zeker wel nodig hebben aangezien elk programma steeds meer intern geheugen gaat vereisen. Ik zou dus ook niet op de RAM gaan bezuinigen.

De processor is zeker weten genoeg voor welk spel dan ook.
Ik raad je aan om verder te kijken naar een laptop met een betere grafische kaart. Bij Nvidia moet je ongeveer boven de x5xx zitten. Bij ATi boven de x7xx. Kijk naar het getal dat ik heb aangegeven. Als je daarboven zit is het in bijna elk geval goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat raad je me aan voor een videokaart? Voor minstens battlefield 3 op mid settings?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naja, de videokaarten bij laptops heb je niet zomaar voor het kiezen. Vooral niet als je al een voorkeur hebt voor processor en geheugen. Ik kan je beter helpen als je me jouw budget geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Budget licht tussen De 550 en 650 in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor die prijs heb je eigenlijk alleen maar 520M's.
Zoals je hier ziet werkt de 520M nog heel goed voor Battlefield 3: http://www.youtube.com/watch?v=njjXBiNv28U Maar bij toekomstige zware spellen zul je het krapjes krijgen.
Voor de komende 2 jaartjes zit je qua gamen nog goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee joh, voor dat geld kan je al naar een 540M http://tweakers.net/pricewatch/290102/asus-k53sv-sx798v.html#tab:info Je zou zelfs voor een 555M kunnen kijken als je even doorspaart. http://tweakers.net/pricewatch/287696/msi-ge620dx-297nl.html#tab:info
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@MrTomaat
Inderdaad, je hebt gelijk!
Als je iets meer wilt uitgeven, zou ik een Ati 6770 aanraden. Prima kaartje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip: Als er over een NvidiaXXXM wordt gesproken heeft de vrager het over een mobiele GPU en dus een laptop videokaart. Dan is een desktop kaart aanraden niet zo handig, die krijg je namelijk zo rottig in een laptop geduwd. :D Voor de rest heb je gelijk, vanaf de 6770 zou ik ook adviseren als je wil gaan gamen. AMD gebruikt trouwens afwisselend Mobilty Radeon XXXX en Radeon XXXXM voor hun laptop GPU's.