Waarom staan er op een standaard toetsenbord alleen hoofdletters?

Voor het aanleren van letters voor kinderen is dit onhandig, zij leren nl. alleen kleine letters.
Daarbij klopt het natuurlijk niet: bij het typen van de hoofdletters, die op het toetsenbord staan, verschijnen er vervolgens kleine letters op het scherm.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

de huidige keyboard is oorspronkelijk afgeleid van de piano en zelfs de telegraaf machine, in die tijd werden alle letters alleen in hoofdletters geschreven (los staande letters) omdat dit voor mensen met slechtte ogen beter leesbaar was en makkelijker te onderscheiden.

het huidige qwerty toetsenbord is ontworpen door christopher sholes en hij leide de indelingen van de telegraaf machine hiervan af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja het toetsenbord is ook niet om te leren schrijven en is bedoeld om te gebruiken voor het type. Kinderen leren op een andere manier letters te gebruiken.