Wat is het verschil tussen een Laptop en een Notebook?

is er een verschil?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
2.7K

Het beste antwoord

Een laptop heeft zijn cooling aan de achterkant of zijkant en een notebook heeft zijn cooling aan de onderkant. Dit simpelweg om de laptop (lap=schoot) op schoot te kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ah! okay! weer iets geleerd! logisch eigenlijk, als je het eenmaal weet. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
das met alles zo he :-)

Andere antwoorden (2)

Voor zover ik weet zijn laptop en notebook twee marketingtermen die Compaq heeft bedacht. Laptop voor de Compaq SLT/286 uit 1988 (want die was zo klein dat ie op je schoot pastte) en notebook in 1989 voor de Compaq LTE (want die was zo klein als een boek.) Concurrerende merken noemden hun product destijds meestal een portable computer. Later zijn de Compaq-termen gemeengoed geworden. En sindsdien maakt men ruzie over wat die woorden nou precies betekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn synoniemen.

Er is wel een verschil met deze twee met subnotebooks en netbooks. Steeds minder gericht op processing powe en opslag on board, maar in de cloud, dus meer nadruk op breedte van en beschikbaarheid van verbinding.