Is het slim om meer voltage aan te kopen dan je grafische kaart nodig heeft?

Ik ben van plan een nieuwe videokaart te kopen. Nou is mijn huidige voeding sowieso te klein. Ik moet dus een betere voeding kopen. Ik vroeg mij af of het slim is meer voltage aan te kopen dan minimaal nodig is?

En wat denken jullie over de volgende voeding?
http://www.coolermaster.nl/product.php?product_id=6701 ?

Toegevoegd na 15 minuten:
Met dank aan cryo, meer watt ipv voltage.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Cryofiel
12 jaar geleden
Meer *Watt*, bedoel je waarschijnlijk. Computervoedingen worden niet gekenmerkt door het voltage op te geven. Dat is constant - kleine voedinkjes geven dezelfde voltages als grote, krachtige voedingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oops, door elkaar gehaald!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer voltage zou direct funest zijn ja :P . Maar je vergeet te vertellen wat voor componenten en vooral welke GPU je hebt/wil plaatsen. Ik zou voor een 500-600 watt voeding gaan als je erover nadenkt ooit WEER een keer te gaan upgraden (GPU/CPU). Ook zeg je niet welke voeding je nu hebt.

Het beste antwoord

het is nooit weg wat meer power te hebben dan belast je de voeding ook minder
bovendien is die voeding meestal ook stiller omdat ie gemaakt is om meer vermogen te leveren
en dus nu minder hard hoeft te werken over het algemeen

Toegevoegd na 32 minuten:
je videokaart werkt dan overigens wel op vol vermogen
maar het is uiteindelijk wel beter omdat het veel stabieler
is qua stroom toevoer en dus minder gevaar voor schokken, power drop en piekspanningen
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ook werkt een voeding het best(meeste rendement) als deze niet of maximaal vermogen werkt.

Andere antwoorden (2)

Hij kan altijd meer nodig hebben dus het is wel slim maar het hoeft niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk zou je de vraag moeten stellen of het verstandig is aan de minimale eisen te voldoen voor je grafische kaart... Je kunt het, maar slimmer zou zijn iets meer voltage te kopen.
Die coolermaster ziet er goed uit...
Trouwens, bij de aankoop van een voeding moet je er even op letten dat je alle nodige aansluitingen hebt. Ik had een gloednieuwe, maar mijn grafische kaart had twee stroomtoevoeren nodig. Bovendien zijn er maar twee stekkertjes voor de oude stroomaanlsluitingen voor de hdd en de DVD en andere stroomgebruikers.
Bij mijn nieuwe moederbord, bleek er een 8 pins aansluiting in te zitten, terwijl mijn voeding een vier-pins heeft. Gelukkig ging dat wel goed...
Kijk of ie alles heeft, anders moet je weer met adapters gaan werken...