waarom doet minecraft het niet?

ik heb minecraft geinstaleert en nu als ik hem op start gaat eerst alles normaal en dan komt er deze foutmelding:
Bad video card drivers!

Minecraft was unable to start because it failed to find an accelerated OpenGL mode.
This can usually be fixed by updating the video card drivers.

--- BEGIN ERROR REPORT 7fe0271 --------
Generated 2-11-11 19:08

Minecraft: Minecraft Beta 1.8.1
OS: Windows XP (x86) version 5.1
Java: 1.6.0_27, Sun Microsystems Inc.
VM: Java HotSpot(TM) Client VM (mixed mode), Sun Microsystems Inc.
LWJGL: 2.4.2
[failed to get system properties (java.lang.NullPointerException)]

org.lwjgl.LWJGLException: Pixel format not accelerated
at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.nChoosePixelFormat(Native Method)
at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.choosePixelFormat(WindowsPeerInfo.java:52)
at org.lwjgl.opengl.WindowsDisplay.createWindow(WindowsDisplay.java:185)
at org.lwjgl.opengl.Display.createWindow(Display.java:311)
at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:856)
at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:784)
at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:765)
at net.minecraft.client.Minecraft.a(SourceFile:233)
at net.minecraft.client.Minecraft.run(SourceFile:629)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
--- END ERROR REPORT 2762a7dc ----------

Weet iemand wat ik daar aan kan doen en wat ik moet instaleren om het gewoon te kunnen spelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Ik heb dit filmpje voor je gevonden, verder zal ik niet veel ingewikkelde uitleg geven. Ik hoop dat het je helpt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook dat hij vast loopt en dan staat er: "Minecraft has run out of memory"?
Want ik heb namelijk het zelfde probleem als jouw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht wordt het verholpen door het update van je videokaart drivers en Java.

Toegevoegd na 35 seconden:
Sowieso check even of je pc updates heeft en je webbrowser, en installeer die desnoods ook.