Hoe kun je ervoor zorgen dat je beeldscherm sneller reageert? (zie omschrijving)

Ik heb sinds juli een nieuwe computer, maar sinds kort(ongeveer een week) reageert het beeldscherm niet. Eerst zet ik de computer aan, dat doet die gewoon, hij start helemaal op, want je hoort het geluidje van dat de pc is opgestart. Maar als ik het beeldscherm aan zet doet die het niet. Het lichtje van het beeldscherm gaat snel knipperen, en het duurt heel lang voordat die dan uiteindelijk wel beeld geeft (dat doet die dus wel, maar het duurt soms wel een half uur) Heeft iemand enig idee, hoe we kunnen zorgen dat het beeldscher het wel direct doet? Alvast bedankt! (beeldscherm: Samsung WyncMaster 940 nw)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

het beeldscherm zelf is stuk. samsung heeft veel last van defecte condensatoren in de voeding.
reparatie zal ongeveer een €75.- bedragen.
wyncmaster=syncmaster?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan zo zijn dat dit met de drivers van je videokaart te maken heeft. Dit kan er voor zorgen dat je beeldscherm inderdaad niet goed reageerd.

Probeer eens het volgende:

1. Eerst moet je erachter komen wat voor videokaart je in je computer hebt zitten, dit zal je misschien al weten, zoek het anders even op.

2. Start je computer op en druk op het moment dat zwarte beeld met de witte lettertjes verschijnt een aantal keer op F10.

3. Als het goed is staat hier ergens de mogelijkheid om je computer in veilige modes op te starten. Dit zorgt zorg ervoor dat de resolutie etc. minder wordt, maar dat je waarschijnlijk de computer wel goed kan opstarten.

4. Wanneer je computer is opgestart ga je in je Internet Browser op zoek naar de nieuwste drivers van jou videokaart. Je zal misschien even moeten zoeken, daar kan ik je op dit moment niet bij helpen. Wanneer je de drivers gevonden hebt, download en installeer deze dan.

5. Probeer hierna je computer weer normaal op te starten en kijk of het probleem zich nog steeds voordoet.

Succes, ik hoop dat het lukt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft inderdaad niks met de drivers te maken, maar het signaal wat er door wordt gegeven naar het beeldscherm op het moment dat tie op wordt gestart.
Het kan inderdaad een stukke condensator zijn, dan krijgt het beeldscherm te weinig opgebouwde spanning. Het kan ook te maken hebben met dat je een dvi videokaart op een vga beeldscherm aansluit. Dat is dan een ander soort signaal.