Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Laptop schoonmaken met kruimeldief (kleine stofzuiger) is dat veilig?

Hallo, mijn Samsung laptop blaast veel warme wind uit de ventilatie roosters, daarnaast heeft mijn laptop een gemiddelde temperatuur van 63°C. Dit lijkt mij veel te warm, is het veilig en effectief om even met een kruimeldief langs de roosters te gaan. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
573

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

63°C is geen extreme temperatuur, dus nog geen paniek.
Even met een stofzuiger langs die openingen gaan zal wel iets maken maar veel moet u daar niet van verwachten.
Als u te weinig koeling heeft komt dat meestal omdat de vinnen van de ventilator vervuilt zijn. Om dit te verhelpen moet u de laptop open maken of naar een service punt brengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan helpen. Je moet wel zien of de lucht wel netjes in de ventilatiegaten van de laptop blaast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het antwoord is al gegeven door Evarist, u forceert de luchtstroom en dus een betere koeling, als die op de juiste plaats terecht komt.
Alvorens zo een externe koeling aan te schaffen kan u misschien eens zien wat speedfan voor u kan betekenen.
Wellicht draait uw fan nog niet op volle kracht.
http://www.filehippo.com/download_speedfan/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De CPU (Centrel Process Unit) temperatuur kan oplopen tot 80 a 90°C.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke CPU heeft u, dan kan ik eens zijn maximum temperatuur opzoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan heeft u een Intel Core i7 3610QM als CPU en die mag een junctietemperatuur (Junction Temperature is the maximum temperature allowed at the processor die.) hebben van 105°C, zie specs op http://ark.intel.com/products/64899/

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding