Ik wil een laptop aanschaffen met als doel mijn foto's te kunnen bekijken, bewerken, publiceren en op te slaan.

Ik heb begrepen dat een goede grafische (video) kaart belangrijk is? Wat nog meer? Merk? Ik blijf graag (ruim) onder de EUR 1000,00.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
2.6K

Antwoorden (6)

Om foto's te kunnen bekijken, bewerken en opslaan kun je volstaan met een goedkope laptop. Je hoeft niet meer dan de helft uit te geven van dat bedrag.
AWM
14 jaar geleden
Ik ben zelf gecharmeerd van Dell. Je kunt online bestellen en ook nog veranderingen doorvoeren in de laptop, zoals een betere grafische kaart. Voordat je bestelt, kun je een Dell adviseur bellen om zeker te zijn dat je het juiste besteld.

Wat belangrijk is is de kwaliteit van het scherm, de grafische kaart en voldoende ruimte op je harde schijf om foto's en fotobewerkingssoftware op te slaan. Dat zit met de huidige harde schijven meestal wel goed.

Zelf zou ik misschien nog even wachten tot laptops standaard met Windows 7 worden uitgeleverd, zodat je niet straks voor een dure update komt te staan.

Als kwaliteit echt belangrijk is, kun je ook naar Apple kijken die vooral grafisch erg sterk is. Ik ben dan wel bang dat je met software etc. (ruim) boven je budget uitkomt. Maar ga in ieder geval even in een Apple center kijken, of je misschien nog heel even door wilt sparen.

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedacht me nog dat als je Vista als besturingssysteem neemt, moet checken dat je de juiste versie hebt waarmee je media kunt delen (ik dacht, maar ben niet zeker, dat het niet met alle versies kan). Met media delen kun je je fotos dan ook op een lcd tv laten zien, zonder ze eerst op een usb stick te moeten zetten.
Bronnen:
paulus811
14 jaar geleden
wat je vraagt kan een instap laptop van 400 euro ook, hou je nog 600 euro over voor een mooie 2de hands canon eos spiegelreflex.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs met een netbook: Asus 1000HP bij www,laptop.nl van geen EUR 300 kun je dat ook. Hen 160GB voor en prima portabiliteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk goed uit wat ze je allemaal vertellen. Er is voor notebooks tegenwoordig zoveel te koop. Je wordt ook snel genept heb ik het gevoel.
Voor foto's heb je niet veel power nodig om ze te bekijken, maar lekker kan het wel zijn als je een video gaat kijken.
Let op de CPU waarden van de computer.
Momenteel verkopen ze veel notebooks met ATOM processoren, maar de prestaties daarvan blijven echt sterk achter. Ze zijn wel goedkoper, maar de prijs-prestatie verhouding is slecht.
Kies slim, kies Dell, HP, Samsung of Toshiba of als je geld er voor uit wilt geven koop Apple.
GEEN ACER.
Let op het volgende: CPU CORE 2 DUO (geen dual core of AMD). Dat is de basis voor een leuke PC die jaren mee kan.
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Macbook van Apple is erg gemakkelijk en heeft veel beeldbewerkingssoftware standaard in huis. Met jouw budget kun je een eenvoudige laptop kopen, die toch voldoet aan de specificaties die hierboven beschreven staan. De accu gaat ook nog 5 uur mee. Het is een plezier om mee te werken.