Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het zijn dat bij mijn huidige voeding te weinig aansluitingen zitten om mijn nieuwe videokaart aan te sluiten?

Ik heb Cooler Master Powersupply RP-550-PCAP eXtreme Power 550W voeding en een XFX Videokaart PCI-e Radeon HD6870 Dual Fan 1GB HDMI/DP videokaart.

Kan het zijn dat ik die niet aan kan sluiten omdat er maar 1x 6 punts PCI-e 2.0 aansluiting op de voeding zit?
Op mijn videokaart moet je er 2 aansluiten.

Heb ik dan een nieuwe voeding nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
555
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je verwart voeding met je moederbord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan wel, maar kan iemand dat dan uitleggen, ben er niet zo in thuis. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij verwart niks, bij een zware videokaart ligt het weldegelijk aan de voeding of je je videokaart van genoeg stroompunten kan voorzien.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn wel splitsers verkrijgbaar (zie afbeelding) maar bij mij had dat niet het gewenste resultaat, uiteindelijk heb ik een nieuwe voeding gekocht waar wel 2 PCI Express connectors aan zaten. En dat werkte wel. Hoe het zit weet ik niet precies, maar het heeft blijkbaar met de ampères te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja zover ik het na kan zoeken zit er maar 1x een PCI-E connector op (6pin). Erg zonde want hij is krachtig genoeg om je 6870 te voorzien het ligt echt aan de aansluitingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding