Welke soort printer kun je het best gebruiken om foto's uit te printen?

Zelf dacht ik aan een laserprinter maar ik hoorde van een verkoper van printers dat een inkjetprinter een beter resultaat geeft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb twee maanden geleden een kleurenlaserprinter gekocht. Jammer genoeg kun je daar geen glossy/fotopapier in doen. Nu ben ik dat ook niet echt nodig maar het is wel iets om rekening mee te houden wanneer je een laserprinter aanschaft. Die van mij was trouwens maar 148 euro en dat is echt spotgoedkoop voor een kleurenlaserprinter, en waar ik hem voor wil gebruiken daar werkt hij perfect op.

Het beste antwoord

Een goede inkjet met speciaal fotopapier is het beste.

En het duurste ook.

Gebruik de printer om snel eigen uitsnedes en vergrotingen af te drukken, als je het echt snel nodig hebt.
Die honderden vakantiefotos kun je veel beter door een afdrukcentrale laten doen. Scheelt bergen geld en moeite.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitgebreid antwoord waar ik goed mee uit de voeten kom.
Eigenlijk vond ik alle antwoorden wel zinvol.

Andere antwoorden (3)

een fotoprinter voldoet dan het best...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt hiervoor een (inktjet) printer nodig die kan werken met speciale inkt. Als je met deze foto-inkt je foto's op foto-papier afdrukt krijg je een goed resultaat. Een en ander is natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit van de printer, het papier en de inkt.
Mijn persoonlijke ervaring is dat de kwaliteit meestal slechter is dan af laten drukken bij de fotograaf of afdrukcentrale en de kosten (vooral bij online afdrukcentrales) niet zo heel veel verschil maken. Ik druk dus zelden zelf af, terwijl ik als hobbyfotograaf veel afdrukken laat maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf een Selphy fotoprinter van Canon. Is wel iets duurder maar onderscheidt zich niet van professionele afdrukken. Een nadeel daarvan is wel dat je er alleen maar Canon-papier in kan kopen. Die koop je dan in setjes compleet met een nieuw inktkitje erbij.

Ik ben er zeer tevreden over en je kan er zelfs ansichtkaartpapier bij kopen om je eigen kaarten af te drukken, hoewel ik moet bekennen dat ik dat papier ervan wel wat te dun vindt naar mijn smaak.

Verder vindt ik het een top apparaat.

Toegevoegd na 8 minuten:
Je kunt de foto's overigens rechtstreeks van je PC afdrukken of via de geheugenkaart van je digitale camera die je er in kan stoppen.