Moet je betalen voor een laptop Harddisk die is gecrashed, als je garantie erop hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Als je HD kapot is gegaan binnen de garantieperiode kost de vervanging je geen geld.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de uitleg, +je;)"
Als het goed is kan dat alleen via de website van de fabrikant
Daar kun je meestal een soort diagnose programma installeren en mocht er inderdaad een fout zijn dan krijg je een soort code die je moet uitprinten
waarmee je de HD op kunt sturen
En dan krijg je of dezelfde schijf weer terug al refurbished of soms zelf eentje met iets extra ruimte
kijk dus even op de site van de fabrikant wat je kunt doen
capthavoc
12 jaar geleden
Nee, in principe hoef je niet te betalen voor een gecrashte harddisk.

Maar.....wat is nou het probleem: softwarematig gecrasht of hardwarematig gecrasht?

Volgens het burgerlijk wetboek moet de verkoper je een deugdelijk apparaat leveren dat de normale levensduur moet meegaan. Laat je niet afschepen met garantie die door de fabrikant verleend moet worden. (tenzij die fabrikant alles netjes voor je oplost).

Heb je geen rechtsbijstandverzekering?

Volgens de regels in het Burgerlijk Wetboek moet je de verkoper de kans geven om het defect op te lossen. Als de verkoper van mening is dat jij het schuld bent dat de harddisk gecrasht is, dan moet hij dit bewijzen. Wil de verkoper niet meewerken aan reparatie, dan heb je in principe het recht de koop ongedaan te maken. Hij de laptop terug, jij je geld terug.