Waarom doet mijn nvidia het niet?

Beste mensen,

Ik heb zojuist een paar dagen geleden een nieuwe videokaart gekocht bij de paradigit, nu heb ik deze in mijn pc gezet, daarna heb ik de drivers geïnstalleerd van NVIDIA website (100% zeker dat ik goede driver heb). maar nu werkt mijn driver niet op één of andere manier.

IK heb de volgende error:

http://oi51.tinypic.com/2mrcxec.jpg

en hier is nog een screen van mijn dxdiag

http://i52.tinypic.com/2d0fdhy.jpg

Hartelijk bedankt alvast!

Rick

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Antwoorden (2)

volgens mij heb je per ongeluk de 2de monitor aangesloten ?
of deze staat aan en er zit geen monitor aan vandaar die melding
of je buroblad op uitgebreide stand staan ?
kijk even bij beeldschem en detecteer en kijk dan of je er per ongeluk een 2de aan hebt toegewezen
capthavoc
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
is het proberen waard ?
vraag is even krijg je deze melding gewoon op het tv beeld te zien dan zou je zegggen dat deze het al doet mar dat de videokaart tevergeef naar een 2de ander monitor zoekt
capthavoc
12 jaar geleden
Je kan inderdaad maar 1 vorm hdmi of vga tegelijkertijd aansluiten
gebruik je het toestel op dit moment ook als TV via een settop box met hdmi o.i.d ?
volgens de 1e melding heb je je beeldscherm niet op een nvidia product aangesloten, zit je beeldscherm wel op de vga/dvi poort van de insteek kaart? of zit hij in een poort op het moederbord?

je dxdiag zegt weinig, omdat dat het voorste tabblad is, en niet die van "display"

met gpu-z zou je evt kunnen checken of er nog andere grafische processoren in je systeem zitten.

voorbeeld:
http://gpuz.techpowerup.com/11/09/06/cc2.png
onderaan dat plaatje staat een keuzevak met "ATI Radeon HD 5700 Series" als je meerdere grafische processoren hebt, zou je daar 2 kunnen selecteren.

Toegevoegd na 9 uur:
voor zover ik kan zien (uit je verhaal en je reactie) is dat ie "ergens" iets verkeerds doet, ik vermoed dat je driver niet of niet goed opstart.

ik zou zeggen, uninstall alle video drivers (nvidia/ati) draai dan driver sweeper, deze verwijdert de "restbestanden" zodat je daarna op een schoon systeem de driver opnieuw kunt installeren.

http://www.guru3d.com/index.php?page=driversweeper

daar staat een beschrijving.
voor de zekerheid al deze punten aanvinken:

ati - display
nvidia - display
nvidia - physics

deze zeker NIET aanvinken:
nvidia - chipset

als het programma klaar is, opnieuw opstarten, en de driver opnieuw installeren

Toegevoegd na 9 uur:
*dus alles uninstallen via configuratiescherm (nvidia display driver, ati display driver, nvidia physics)
*opnieuw opstarten naar veilige modus (f8 duwen net voor het moment dat normaal het opstartscherm van windows komt)
*programma draaien zoals hierboven beschreven
*opnieuw opstarten naar normale modus (niks speciaals dus)
*nvidia driver installeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat van een oudere versie vind ik vreemd, op jouw gpu z plaatje eerder gaf ie al aan dat je 280.26 hebt, de nieuwste versie van de driver. en 2 komt door 1, er start geen driver die bij dat configuratieprogramma past ik heb nog een aantal ideeen,
de versie van de driver die jij hebt (280.26) is de eerste versie van de 280 drivers. je zou een (ietswat) oudere driver kunnen proberen, zoals de 275.33 http://www.geforce.com/Drivers/Results/33460 (wederom eerst uninstallen, dan driver sweeper, dan deze versie) verder kan het zijn dat windows 7 op eigen houtje een driver installeert, bij gebrek aan een andere driver (die jij net hebt verwijderd)