Laadtijden spellen verminderen?

Wat voor onderdeel is er in een computer het meest nodig om de laadtijden van spellen te verminderen? Ik speel regelmatig Sims 3, maar hoe meer uitbreidingen, hoe trager het laden van het spel gaat.

Ik heb te horen gekregen van iemand dat een betere videokaart de laadtijden kan verminderen, maar heb ook gelezen dat het van het RAM geheugen af hangt.

Dit zijn mijn specs nu:

Windows 7 (64 bit).

Processor: AMD Phenom(tm) II X4 940 Processor (4 CPUs), ~3.0GHz
Memory: 4096MB RAM
Card name: ATI Radeon HD 4890
DAC type: Internal DAC(400MHz)
Display Memory: 2809 MB
Dedicated Memory: 1018 MB
Shared Memory: 1791 MB

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

je kan natuurlijk altijd een ssd kopen.
Je computer zal dan veel sneller opstarten en de games dus ook.

In een SSD zitten geen bewegende delen dus hij maakt ook geen geluid.

Lees verder:

http://nl.hardware.info/forum/threads/242078-SSD-kopen

suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een andere hardeschrijf, een SSD. En meer RAM kan nooit kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De harde schijf is vaak de bottleneck. Koop zon 10.000 toeren schijf of inderdaad. Een Ssd. (solid state disk). Die zijn stil en erg snel. Kosten wel meer dan een normale hdd. Trouwens je kunt je hdd ook eens defragmenteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ssd is een optie, ram ook.
maar volgens mij heb je al een snelle computer.
en ja, hoe groter het spel, hoe langer het laden duurt.
wat ook helpt is overtollige programma's verwijderen, dit maakt windows ook trager.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sneller dvddrive kopen,ook kun je een programma plaatsen,zodat je dvd copieert naar de harde schijf en deze dan mount.het systeem denkt te lezen van een dvd maar dus van de harde schijf.
hd is nl sneller dan een dvddrive.