hoe moet ik mijn computerbeeldscherm aansluiten?

vandaag nieuwe computer gekocht,zie alleen een witte rechthoek en een ronde ding hoe kan ik me aansluiten?(blauwe zit er niet)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

dan heb je zeker een losse pc gekocht met een dvi aansluiting geen vga
wellicht moet je een dvi vga adaptor kopen zit er wellicht eentje nog in de doos ?
of heeft je monitor ook een dvi aansluiting en kabel ?
capthavoc
12 jaar geleden
je computer heeft dvi poorten (als je goed kijkt heeft die witte rechthoek heel veel puntjes zoals die blauwe poort, en een - aan een van de 2 kanten)

je hebt een dvi naar vga adapter nodig, kan je voor een paar euro bij de pcboer halen, maar mensen die zelf pc's bouwen hebben er waarschijnlijk ook een stel liggen (ik heb er hier 3 binnen handbereik.)

dvi is een nieuwere standaard, deze zend beeld digitaal naar je beeldscherm, waardoor een veel hogere kwaliteit mogelijk is. Nieuwe(re) schermen (fullhd etc) hebben meestal ook een dvi kabel, maar met een adapter en je huidige beeldscherm moet het ook goed te doen zijn hoor.

succes met de zoektocht naar een adapter, en veel plezier met de nieuwe computer