Mijn computer hapert bij het afspelen van filmpjes op internet. Wat hier aan te doen? Waar Kan het aan liggen?

Als ik een filmpje wil afspelen van internet dan krijg ik haperende beelden te zien. Het is eigenlijk gewoon meer een diavoorstelling dan een filmpje.

Waar kan het aan liggen en hoe is dit op te lossen?

Het systeem is: Microsoft Windows XP professional version 2002.

Intel core 2 DUO 2GHz
3,50 GB of Ram

Standaart videokaart ofzo, want er staat niets bij van een videokaart bij het systeemmenu.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
15.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een trage internetverbinding?
Je kunt wel een snelle computer hebben, maar de verbinding is natuurlijk relevant.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor het oplossen van problemen met het afspelen van video zijn verschillende mogelijkheden voorhanden. De allerbeste oplossing in de meeste gevallen is het installeren van extra filters en codecs voor een bredere ondersteuning van videoformaten. Bronnen:
- http://downloadcentrum.com/audio-video/codecs/lav-filters-codecs-voor-afspelen-van-video-en-muziek/

Antwoorden (2)

kijk eens of je flashplayer moet upgraden
zorg er ook voor de windows update up to date is en kijk daar eens bij optionele downloads of er wellicht wel een driver is voor je videokaart ?
want een intel core zou hier echt geen moeite mee moeten hebben
scancircle geeft wellicht en paar goeie tips op het gebied van drivers updates etc etc
capthavoc
12 jaar geleden
Als je op de toetscombinatie: windowstoets - pause drukt, dan hardware, apparaatbeheer. Staat er dan een grafische kaart bij beeldschermadapters? Of zie je in de lijst een vraagtekentje of uitroepteken staan?
Ik denk nl. Dat je een driverprobleem hebt.

Toegevoegd na 1 uur:
In dit geval kun je het programma cpu-z gebruiken om de juiste informatie van je grafische kaart te achterhalen.
Wanneer je die informatie hebt, kun je op de website van de betreffende producent het stuurprogramma downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij beeldschermadapters staat het volgende: Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family er staan geen vraagtekens/uitroeptekens bij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, dankjewel voor je update! Dan heb ik nog een paar mogelijkheden op de checklist staan :-) Ik zet ze maar even op volgorde van 'voor-de-hand-liggendheid' 1) Download even het programma ccleaner en laat hem even opschonen. Dit kan natuurlijk ook in je browser, maar ik weet niet welke browser je gebruikt. Zo worden ze allemaal opgeschoond.
Wanneer je ruimte voor tijdelijke internet bestanden vol is, gaat je video haperen. 2) Zet hardware versnelling uit.
rechtsklik ergens op je bureaublad, eigenschappen, instellingen, geavanceerd, probleem oplossen. Zet hier hardwareversnelling op: geen Succes!