Ik wil wifi thuis maar hoe?

Ik heb alleen internet modem van ziggo maar geen wifi en kan ik wifi krijgen kan je het goedkoop kopen of?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (6)

je moet een router kopen en die aansluiten aan de modem. Er zijn goedkope routers en die kan je bijvoorbeeld in mediamarkt kopen. Maar hoe duurder, hoe sterker wifi je hebt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ziggo op de site hebben ze een uitgebreid stappenplan over hoe wifi op te zetten.
Indien blijkt dat je al zo lang bij ziggo bent, dat je nog een modem zonder wifi mogelijkheid hebt, is het een kwestie van even bellen met ziggo en je krijgt een nieuwe modem met wifi optie.
Daarna is instellen met de handleiding een eitje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb laatst een nieuwe modem gehad van ziggo, de 3 extra ethernet poorten, en wifi, staan uitgeschakeld..
Als je een internetmodem hebt, is het enige wat je moet doen een router aansluiten (kost een paar tientjes) en de gebruiksaanwijzing goed lezen over hoe je hem in moet stellen en hoe je je draadloze devices met die router laat 'praten'.

Onderstaand een korte beschrijving van hoe je het moet doen. Het is niet heel erg ingewikkeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die kan u 2 de hands kopen op diverse sites.
Zie links voor een paar voorbeelden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewoon een draadloze router kopen
op marktplaats kan je ze te kust en keur krijgen
voor een prikkie
van hele goedkope als sweex tot de duurdere van linksys
cisco etc

Effe op je postcode zoeken en het kaartje er bij
voor het zelfde geld heeft je buurman er eentje te koop
echt omdat je tegenwoordig meestal van de provider al een draadloze krijgen hebben veel mensen er gewoon eentje over
maar voor 15 euro kan je er vast wel eentje op de kop tikken.
let op de je geen 11G only koopt.
de beste router schijnt maar 30 euro te kosten
capthavoc
11 jaar geleden
Zit weliswaar niet bij Ziggo maar ik liet mijn aanbieder weten dat ik niet online kon met WiFi via mijn laptop. Volgende dag andere router in huis, aangesloten en voila - gratis en voor niets.
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
zeker weten dat je die niet later met de auto afschrijving betaald ?
de laatste tijd vervangen ze wel modems
maar dat was niet standaard
dus lees effe de kleine regeltjes
het zal wel mee vallen denk ik maar wees toch maar even voorbereid