klopt het dat notebooks snel kapot gaan als je erop gaat gamen?

Dus Echt ''gamen''

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Ik kan je garanderen dat dat grote problemen op gaat leveren ten eerste de warmte, als je het al lukt om dat onder controle te houden je geheugen wordt ook heet
en je HDD werkt zich dan te pletter hij slijt onder je handen weg
bedenk dan eens hoe je keyboard er onder te lijden heeft
wat je kan doen is op een extern keyb te spelen maar ja afstand van je scherm ?
te klein beeld ?
tip koppel er dan maar een extern scherm aan
maar ja, wat is het nut daarvan? dan kan je beter een te gekke game pc kopen waar je naar hartelust geheugen schijven betere videokaarten
en grote schermen aan kan hangen en in kan proppen etc etc

Trap niet in die zogenaamde game laptops te duur en niet uit te breiden.
en uiteindelijk kan een lekker goedkoper intel core alles wat je nodig hebt voor lekker internetten en en videootje hier en daar
daar heb je echt geen i7 voor nodig. mag wel hoor

nee dan een game pc i7 dat is pas een goeie aanschaf

Toegevoegd na 1 minuut:
2500 euro ????
voor dat geld heb je een dikke game pc en een dikke laptop en je houdt nog over ook.
leuk voor goeie games ?
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus zonde voor een laptop van 450 euro?
capthavoc
12 jaar geleden
Is een leuke prijs hoor maar game nee
ik heb 2dehands weliswaar een intel core duo voor 150
prima ding voor internetten en GV etc game pc voor 350 aanschaf prijs ook intel core duo en langzaam uitgebreid met goeie videocard extra geheugen etc etc kan je de kosten wat spreiden
Het is al wat ouder nu natuurlijk maar ik kan er nog alles mee wat ik wil.
ik heb echt geen i7 nodig
Tenzij super goedkoop natuurlijk,...... liefst gratis ;)
ons ben zunig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens. Je kent er duidelijk van wat capthavoc!

Andere antwoorden (5)

Als je ze goed koel houdt niet, meestal gaan ze kapot omdat mensen ze op hun schoot houden en dan raakt hij oververhit. Koop een losse notebook koeler en dan komt het goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geld dit ook voor nieuwe laptops?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het heeft weinig met ouderdom te maken, nieuwe worden net zo heet als oudere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verschilt per processor en videokaart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat ook maar de ventilator is nog belangrijker.
Ik heb nu al 2 jaar een notebook en nog steeds is hij niet kapot, na elke dag intensief gamen. De notebook koste wel 2500 euro :/ maarja dan heb je ook wat. Maarja wat de gene boven me al zij alles draait om de temperatuur van de notebook, dus check de even als je aan het gamen bent met bijv het programma speedfan of speccy.

Succes ;)

ImationCret
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is tussen de 70 en 80 graden goed? voor mijn laptop? anders moet ik maar een cooler aanschaffen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
80 is toch best wel hoog, dus een coolertje lijkt me slim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat iemand die zo een dure laptop heeft er heel zuinig mee om gaat :P
Als je op je schoot aan het gamen bent, zoals Roland al zei, kan hij inderdaad sneller oververhit raken omdat hij meer moet 'rekenen'.
Een laptop heeft altijd ventilatie nodig, ongeacht hoe oud hij is.
Zorg ervoor dat hij op een harde ondergrond waarmee je genoeg ruimte hebt tussen de onderkant van de laptop en de ondergrond (bijvoorbeeld een tafel).

Of gebruik inderdaad een extra koeler.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt en ELKE goeie verkoper zal jou in alle eerlijkheid zeggen dat "Echt gamen" de levensduur van notebooks verkort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bullshit! Zoals gezegt word een laptop sneller warm dan een desktop omdat deze z'n warmte minder goed kwijt kan. Dit moet een pc gewoon kunnen hebben. Er zit echter wel een warmtegrens in de bios die je computer uit het niks uit zet als de temperatuur oploopt. Dit kun je voorkomen door af en toe je ventilator voorzichtig uit te blazen of desnoods de stofzuiger te gebruiken.

Wat echter wel geld voor welk apparaat dan ook: als je het gebruikt slijten spullen. Dit kan op den duur tot gevolg hebben dat het kapot gaat. Wanneer zoiets ligt aan va. Allerlei dingen: hoe zuinig je ermee bent, hoe veel uren hij moet aa staan en hoe intensief je de laptop gebruikt. Maar di heeft dus niks met gamen te maken...