Twee 7200RPM schijven in raid 0 of een SSD?

Ik wil graag dat mijn pc na enkele seconden klaar is om op te werken nadat hij is ingeschakeld. Met een SSD is dit zeker mogelijk maar ik vind de prijs nog aan de hoge kant. Een andere optie lijkt mij om 2 snelle 7200RPM schijven (WD Caviar Black) in raid o te configureren.

Ik hoop dat iemand weet hoe deze 2 opties tegenover elkaar presteren.

Computer specs:

Processor: Intel Core i5 750
Geheugen: 4096 MB DDR3
Moederbord: GigaByte GA-P55-USB3
OS: Windows 7 Ultimate 64 bit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Antwoorden (2)

Een SSD heeft veel hogere lees- en schrijfsnelheden dan een HDD ooit zal behalen.

Je zegt dat je je pc binnen enkele seconden wilt gebruiken, kijk dan eens hiernaar (http://www.youtube.com/watch?v=Dt6VbOY3xE0).

Wat ik aanraad is een SSD voor je besturingssysteem, hoeft niet heel groot te zijn, 30 GB is in principe genoeg, en een HDD voor al je programma's, documenten, muziek, films etc. de grootte hiervan bepaal je zelf naar aanleiding van je gebruik.

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.wpcoe.com/images/HDD_vs_SSD.png
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sad is veel duurder en weinig capaciteit, ik heb zelf een systeem met raid 0 en dat gaat ong 2x zo snel. Je kan ook je pc in standby zetten en dan 1x per week geheel rebooten. Dan ben je ook lekke snel!