Kan een router zomaar kapot gaan?

Een Sitecom router, gekocht toen we overstapten naar het Alles-in-1-pakket van Ziggo, lijkt het opeens begeven te hebben.

Het internet lag er ineens uit en geen enkel lampje brandt meer. Nu heb ik er een oudere router neergezet waar we wel weer internet hebben, maar deze geeft vele malen trager internet.

Dus nu is mijn vraag of een router zomaar kan doorbranden of iets dergelijks? Want het lijkt alsof ik er echt helemaal niets meer mee kan als ik gewoon de stekker in het stopcontact druk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
8.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou nog als laatste redmiddel een pinhole resst kunnen doen. Je moet dan met een naald in klein gaatje ergens in de router duwen. Meestal staat er reset naast. Ook zou je even kunnen kijken of de adapter opwarmt als je hem in het stopcontact hebt. Als dat niet zo is is het de adapter.

Het beste antwoord

Ja, alles kan zomaar stuk gaan. En de router is natuurlijk gewoon een verzameling van elektronica componenten.
Net zoals je tv, radio, een lamp, een auto, een mens... Dat kan zomaar stuk gaan.

En natuurlijk mankeert zoiets dan iets. Maar daar kom je niet altijd achter, of is het de moeite om het te onderzoeken. Dan is vervangen de meest eenvoudige en snelle oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, onze router was ook van de een op de andere dag ineens kapot. Wij hadden hem van eminent. Uiteindelijk is er iemand gekomen van eminent om de router te bekijken en te kijken waar het aan zou kunnen liggen maar daar hadden ze geen idee van. Uiteindelijk gewoon een nieuwe gekregen omdat er niets aan te ontdekken was wat er nu mee aan de hand was. Erg vreemd dus, maar hij kan dus ineens kapot gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel,maar de kans is groter dat de adapter kapot is gegaan. Probeer eens een andere adapter aan te sluiten op de router. Grote kans dat hij het dan weer doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt wel gemind maar ik had dit bij mijn modem ook eens, je kan het testen door de adapter een tijd in het stopcontact te steken en dan te voelen of deze warm wordt. Als hij koud blijft is hij stuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. In alle gevallen die ik mee heb gemaakt dat bij iemand de router het niet meer deed bleek het de adapter te zijn.
Dit is me laatst ook gebeurd met een router van syslink... Ik had daar slechts twee jaar garantie op. Heb ik een van sitecom gekocht en die is meteen vele malen sneller en heb 10 jaar garantie...
Misschien heb je er ook nog garantie op?