Zijn er in de handel laptops die met twee accu`s geleverd worden?

Net zoals er bij electrische boormachines vaak twee of soms wel drie accu`s bijgeleverd worden.
Dan kun je wat langer doorgaan...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moet dan wel 'hot-swappable' zijn, anders moet je de laptop eerst uit doen voordat je de accu wisselt. Dan wil je niet, want dat kost je een paar minuten en dat is vervelend. Dan zorg je wel dat je accu genoeg vol is voordat je ermee gaat werken. Bij een accuschroefmachine is dat geen issue. Die is altijd direct klaar. Net zoals een fotocamera. Maar een computer/mobieltje, gaat eerst uit en moet daarna weer opstarten.

Het beste antwoord

Bij Dell laptops heb je bijvoorbeeld Een DVD brander die je eruit kunt trekken. In de opening kan je een speciale batterij plaatsen. Althans bij sommige Latitude modellen in het verleden.

Daarnaast kan je natuurlijk meerdere batterijken kopen. Bij een accuboormachine gebruik je de extra accu niet tegelijk, maar als die op is. Ik bestel zelf altijd twee accu's. Ook omdat ze al snel minder worden.

Bij mijn Dell Latitude 6510 heb je ook nog eens de keuze voor de capaciteit van de accu: 4, 6 of 9 cell. De 9 cel die ik zelf heb gaat lang mee (4 uur), maar steekt een stukje uit.

Er zijn dus verschillende mogelijkheden om te zorgen dat je langer door kunt gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dell ken ik niet zo goed. Las eens dat laptops van de firma`s Acer en Toshiba, het minste terugkwamen voor garantieproblemen. Dus eigenlijk zoek ik het daarom dan maar in die richting. Jij noemt 4 uur lang, maar als je met de laptop langs diverse adressen moet en de werkdag minimaal 8 uur duurt, vindt ik 4 uur nogal kort. Misschien is er gewoon niets beters op de markt tot nu toe. Ik heb verder weinig laptop ervaring tot nu toe, maar daar gaat binnenkort verandering in komen. Van mijn huidige laptop is de accu stuk. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4 uur is lang voor een normale laptop van het type dat ik heb. Ik werk ook nog met externe harddisk en 17 inch scherm (full HD). Energiebeheer staat uit. Draadloze verbindingen en bluetooth kosten ook veel energie. Als je een laptop minimaal 8 uur zonder stroom wilt gebruiken moet je dat in de top van je eisenlijst zetten. Je komt dan in ieder geval uit bij kleinere laptops zonder DVD brander en mogelijk een SSD disk. Wat je ook kiest, een extra batterij is altijd aan te raden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van die accu op de DVD-plek waar ik aan dacht. http://tweakers.net/archieven/tag/best+buy+guide
Altijd een goed begin als je naar een nieuwe laptop of pc aan het kijken bent. Acer zijn ze daar nooit enthousiast over, Toshiba weet ik eigenlijk niet.

Andere antwoorden (3)

Ze zijn er zelf, waar er twee tegelijk in kunnen, zodat je er een kan verwisselen zonder dat de laptop uit hoeft.

En je kan er natuurlijk zoveel bij bestellen als je wilt,
100 accu's erbij: geen probleem (kost wel wat extra)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ik heb jaren geleden in een blad eens een workshop gezien waar je op basis van 1,5 volt oplaatbare batterijen en standaard batterijhouders (Conrad) een reservebatterij voor je laptop kon maken, die je bv in je tas kon opbergen en die via de voedingsingang werkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk even op Marktplaats. Voor de meeste laptops kun je accu's tegen een redelijke prijs bijbestellen. Let wel op de capaciteit en let erop dat het een lithium ion accu betreft. Hieronder zet ik een voorbeeld.

Toegevoegd na 14 minuten:
Hier een beter voorbeeld: