wie kan mij uitleggen waarom mijn computer er steets mee stopt na een tijdje.vooral al hij echt moet werken.de koelvin draait gewoon

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk wordt de processor te heet.
Heb je de computer al eens schoongemaakt?
Als je computer vaak aanstaat wordt hij warm. De lucht die door de ventilator stroomt 'zuigt'als et ware omgevinslucht met stof en haren naar binnen. Dat gaat dan ook in de koelvinnen zitten waardoor er geen lucht doorstroomt en dus geen koeling.

Maak de kast een open en huo de stofzuiger er eens bij. Je kunt dan met een schone kwast de stof losvegen daarna wel weer even de stofzuiger erbij.
Wees wel voorzichtig het is kwetsbaar spul van binnen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk wordt je processor te heet en dus schakelt de computer uit omdat hij te heet is.

Je kunt in het BIOS kijken bij welke temp de comp uitschakelt en dan kijken misschien is het gewoon dat de uitschakel temp te laag staat en dat hij bij het minste of geringste uitschakelt. Dit kun je dus iets omhoog zetten. Maar pas zet het niet TE hoog want dan raakt de processor oververhit.

Ook kan het eraan liggen dat de processorkoeling vol zit met stof en dat hij dus nu niet meer zo goed zijn werk doet.

Deze twee dingen zijn twee veel voorkomende oorzaken van een plotseling uitschakelende computer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me alleen aansluiten bij de vorige antwoorders. Als computerwizard voor familie en bekenden (betekent dat mensen denken dat ik er iets van af weet) kom ik dit probleem wel vaker tegen. Negen van de tien keer kom ik dan tot de ontdekking dat de koelribben van de processorkoeling vol stof zitten. Kast van de stroom afhalen en de ribben van vastgekoekt stof ontdoen en alles werkt weer zoals het hoort.