Je kunt naast het al genoemde taakbeheer (opstarten met ctrl-shift-esc) ook de prestatiemeter gebruiken. In uitvoeren opstarten met perfmon.msc. Je kunt dan allerlei processen meten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je Windows hebt, kun je met je rechtermuisknop op je taakbalk klikken, en daar Taakbeheer starten aanklikken.

Als je dan op het tabje Presentaties klikt, dan zie je alle presentaties van je computer, incl. het RAM geheugen.

Toegevoegd na 49 seconden:
Het RAM geheugen is heet daar (fysiek) geheugen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Presentaties = Prestaties*
(Met dank aan MrTomaat :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, nu nog prestatie goed leren schrijven :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de kolom "Fysiek geheugen (MB)". (Als dat is wat je bedoelt.)
Voor Windows heb je ook een Multimeter sidebar Gadget waar mee je direct je geheugen en processor gebruik kunt zien;