Wat zijn de voor- en nadelen om je Android Honeycomb tablet te 'rooten'?

Ik heb een Asus Transformer met Android Honeycomb 3.1
Wat kan je met een 'rooted' tablet, en wat zijn de risico's en nadelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

met een rooted telefoon kunnen programma's bij beschermde delen van je telefoon. Dit kan fijn zijn als het gaat om energiebeheer, maar andere programma's kunnen dan ook beveiligingslekken exploiteren, informatie opslaan etc..

je geeft jezelf de mogelijkheid om als "administrator" te werken zegmaar.. met alle voor en nadelen die daarbij horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat bedoel je met "met alle voor en nadelen die daarbij horen"?
Daar gaat de vraag nu juist over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je dus ook programma's de vrijheid geeft zich toegang te verschaffen tot de root. Dit kan dus in theorie door kwaadwillende uitgebuit worden.