Hoeveel MB zit er in 1 GB ?

Ik wel een spel downloaden en de tijd staat er niet bij ...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
192.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik vraag me af of de tijd van een spel downloaden iets uit maakt meestal download ik een spel en ga ik een ander spel doen of ik leg dan mijn telefoon (of tablet of wat dan ook) even weg en ga ik iets anders doen dan is het zo weer klaar
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
100mb als het goed is want in 1TB zit er 1000 in
LeonardN
4 jaar geleden
@MyrqLuuk Misschien is het handig om eens een paar antwoorden te lezen.
Maar ik zal het makkelijker maken: 1 TB = 1000 GB = 1.000.000 MB
(= 1.000.000.000 KB = 1.000.000.000.000 Byte) Stappen van een factor duizend dus.

Antwoorden (7)

1000, afgerond... Het is iets van 9998,9978
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correctie, het juiste antwoord is: 8192 MB
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik faalde heel hard, het enige echte antwoord, komt ie: 1024 MB
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eerste antwoord was Megabits, Mb, je bedoelde MB, Megabyte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige juiste antwoord is tegenwoordig 1000. Anders hoor je te spreken over Gibibyte. Windows houdt nog wel foutief 1024MB=1GB aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook als je het over megabits hebt, heb je het over 1024 megabit. Je bent in de war met netwerkbytes, daar rekent men met 1000, maar normaliter staat mega voor 1024.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de website bedoelt met GB gibibyte, ook al spreken ze over gigabytes. Dat men een nieuwe term heeft bedacht, wil nog niet zeggen dat iedereen die gelijk hanteert, of dat alles wat al was geschreven, opeens een ander aantal heeft.
Het is 1024.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Informatici gebruiken 1 GB = 1024 MB
Steeds meer fabrikanten van bv harddisks gebruiken 1 GB = 1000 MB

De lijst van getal voorzetsels is:

1 p = 1 pico = 0,000000000001
1 n = 1 nano = 0,000000001
1 u = 1 micro = 0,000001
1 m = 1 mili = 0,001
1 k = 1 kilo = 1000
1 M = 1 mega = 1000000
1 G = 1 giga = 1000000000
1 T = 1 tera = 1000000000000

Dit geldt voor allerlei eenheden, zoals meter, liter, volt, newton, en byte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus 1 milimeter = 1 mm = 0,001 m = 0,001 meter
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee dit klopt niet met MB en GB enzovoort dat doen ze omdat het makkelijker rekenen is maar het echte getal is 1024mb
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
In de informatica wordt het binaire stelsel (met 2 als basis) gebruikt ipv het decimale stelsel (met 10 als basis). Daarom is het 1024 MB. Maar omdat mensen nou eenmaal gewend zijn in rekenen per tientallen wordt het afgekort tot 1000 MB.
Windows zegt nog steeds: 1024MB=1GB
De rest van de wereld zegt(of hoort te zeggen): 1000MB=1GB

Als je gaat rekenen hou er dan wel rekening mee dat wat jouw provider altijd in Mbit praat en niet in MByte. Als je dus een 20 Mbit/s abo hebt download je met +/- 2,5MByte/s.

1000MB/2.5MByte/s =400s=6 min 40 seconden.

Toegevoegd na 2 uur:
http://www.instantfundas.com/2007/08/1-gigabyte-is-not-equal-to-1024_22.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed zo nummer 23 ;-)
1 bit b = een teken, een 0 of een 1 (binaire stelsel genaamd)
1 byte B = 8 bits
1 KB Kilobyte = 1024 B
1 MB Megabyte = 1024 KB
1 GB Gigabyte = 1024 MB [= 1 miljard bytes]
1 TB Terabyte = 1024 GB
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmz? Eerst zeg je dat ik het goed heb en dan zeg je iets anders dan mij en de bron waaraan je refereert. Als je nou je bron naleest zie je dat je het fout zegt.
1GB=1000MB
1GiB=1000MiB
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan mij=dan ik
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het enig compleet juiste antwoord
Het is 1024 MB maar (vind ik raar) ze zeggen 1000 MB ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet raar, andersom is het wel raar dat je kilo 1024 noemt. Als je bedenkt dat:
1 kilometer = 1000 meter
1 kilogram= 1000 gram
1 kiloliter = 1000 liter
kilo = 1000 Het IEC heeft al 1998 de rare IT naam van 1024=kilo gewijzigd http://www.instantfundas.com/2007/08/1-gigabyte-is-not-equal-to-1024_22.html
1 GB=1000 MB.
1 GiB=1024 MiB.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mebibyte

Velen (en ja, ook 'computerkundigen') hanteren foutief:
1 GB=1024 MB. Maar dat is gewoon fout. Alleen omdat 1000 (10^3) toevallig bijna evenveel is dan 1024 (2^10), en je bij computers veelvuldig te maken hebt met veelvouden van twee, hebben een paar knuppels besloten om 1kB als 1024 byte (i.p.v. 1000 byte) te definiëren daar waar het computergeheugen betreft. Maar daar is niks officieels aan. 2^10 is gewoon niet hetzelfde als 10^3, hoe graag velen dat tegenwoordig ook willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+Als je dan mint zeg dan waarom, dit is juiste informatie, je kan wel willen dat dat wat je 15 jaar geleden zo geleerd hebt nog steeds geldt maar het is niet meer zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets geldt niet omdat een paar standaardeninstanties dat aanraden. Het gros gebruikt nog steeds MB/GB in de zin van veelvouden van 1024, niet van 1000. Het is nog maar te bezien of de benamingen mebibyte en gibibyte ooit gemeengoed zullen worden. Mij zal 't worst wezen in elk geval, ik heb er nooit problemen mee gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem zit nu in het feit dat HDD-fabrikanten de voor hen gunstigste waarde aanhouden en er dus constant verwarring is omdat Windows de in mijn ogen altijd al onjuiste 1024=kilo is blijven hanteren. Een aan de standaardhoudende HDD verkocht als 2.000.000.000.000 byte, 2TB dus wordt in Windows als 1.81 GB gezien. Dit verhaal zal je dus in de lengte van dagen uit moeten leggen aan mensen hier op GV en in de echte wereld zolang niet iedereen zich aan de standaard gaat houden. Dit probleem zal relatief alleen maar groter worden als de getallen ook groter worden. Twee stappen verder zit je nog maar aan 1,734 en weer 2 aan de 1,65. Als iedereen dan ook de standaard 1K=1000 aan gaat houden kunnen we ook gelijk Mebibyte en Kibibytes overboord gooien, die hebben dan weinig functie meer.
Alleen de IT wereld houdt/hield 1K=1000 aan. Kilo is gewoon een ander woord voor duizend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/aanschaf-hardeschijf.1619
http://www.goeievraag.nl/vraag/kb-kb.96456
http://www.goeievraag.nl/vraag/verschilt-tussen-kilobyte-kibibyte.157252
http://www.goeievraag.nl/vraag/berekening-harddisk.52260
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen de IT wereld houdt/hield 1K="1000" aan moet natuurlijk "1024" zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HD-fabrikanten hielden dat al aan zolang is HDs ken en dat is al ruim 20 jaar, ruim voor de introductie van de mebibyte en gibibyte dus. Toen heette dat "netwerkbytes", want op netwerken rekende men wel met veelvouden van 1000. 1024 = kilo is niet onjuist. Het is gewoon een naam. Niemand heeft de autoriteit om te zeggen, dat is juist en dat is niet juist. Verwarrend kun je het noemen, maar dat maakt iets niet juist of onjuist. Het is gewoon een conventie die we met z'n allen gebruiken, of niet. Ik denk dat mebibyte/gibibyte voorlopig alleen maar meer verwarring zullen scheppen zelfs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat als Albert Heijn vanaf nu 900 gram de AH kilo gaat noemen en dat AH voorvoegsel weglaat in de winkel er weldegelijk een autoriteit is die kan zeggen dat dat onjuist is of zelfs strafbaar. Met een instelling als het IEC zal dat wat moeilijker gaan maar ik kan me zo voorstellen dat de EU op een gegeven moment toch zal afdwingen dat het danwel 1024=kibi en 1000=kilo wordt en dat OS'en/HDD's zich daar aan moeten gaan houden. Of dat ze de 1024=k uitzondering aannemen en dat HDD fabrikanten en verkopers daarvan dit ook moeten in gaan voeren voordat we op een punt komen dat een 2(X)B schijf als 1(X)B wordt weergegeven door een OS. Want de situatie die nu gewoon bestaat is onwenselijk voor de "onwetende" consument. En wordt steeds onwenselijker hoe groter de volumes worden. Dat je zegt dat 1024=kilo is juist, zal er bij nooit echt ingaan kilo is al 100en jaren een getal het getal 1000, dat een paar IT'ers toendertijd schijt hebben gehad aan het SI stelsel is tot daar aan toe maar dat ze nu niet keihard terugrennen na een wijziging in de regels en naar een wereldwijd aangehouden stelsel is mij echt een raadsel. En zoals ik al zei mebi/gibi mag van mij ook gewoon vertrekken het zal ook gebeuren op de dag dat iedereen k=1000 aan gaat houden. Of op de dag dat 1024=k in ITland afgedwongen wordt. Dan hebben ze namelijk geen functie meer. Wel een leuke discussie trouwens :) , snap al meer van de gedachtengang van iemand die het verdedigt, moest dat eerst zelf verzinnen en kwam niet echt op sterke argumenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kilo in de zin van gewicht, daar zijn wetten voor. Daar is wel een autoriteit bij betrokken. Dat is dus iets heel anders. Als de EU wetten opstelt waarin wordt gezegd dat 1000 bytes een megabyte zijn en niet anders, dan pas is het vergelijkbaar en wordt het een heel ander verhaal. Maar tot nu toe is dat er niet. Ik verdedig op zich niets, het kan mij eigenlijk geen barst schelen hoe men de dingen noemt, zolang ze maar EEN naam hebben. Ik probeer slechts de zaken wat te relativeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met EEN bedoel ik "un", niet "1"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met EEN bedoel ik "un", niet "1" Damn had ik je bijna :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ik zag 't aankomen, dus ik dacht, laat ik 'm voor zijn :P