Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de accu van een Amerikaanse iPad anders dan een Nederlands iPad?

Mijn vriend heeft een iPad 2 uit Amerika en ik heb een iPad 2 uit Nederland. Het lijkt er op dat mijn accu langer meegaat dan die van de iPad 2 uit de VS. Kan het kloppen dat dat komt doordat de accu van de ipad 2 uit Amerika is aangepast op t voltage van het netstroom daar en dat die accu in amerika beter werkt?

De ipad 2 uit Amerika is 1.5 maand later aangeschaft dan die van mij, dus het kan niet te maken hebben met veroudering van de accu. De iPads worden beide ongeveer even vaak gebruikt. We hebben dit getest met vliegtuigmodus dus met Wi-Fi uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
724

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De accu's moeten hetzelfde zijn. Je kunt dit zelf controleren door de typenummers op de accu's te vergelijken. De netspanning in de VS is 120 Volt bij 60 Hertz, terwijl deze in Nederland 230 Volt bij 50 Hertz is. Ook de stekkers zijn heel anders. Het verschil in uithoudingsvermogen kan dus alleen veroorzaakt worden door de ouderdom van de accu's (dit hoeft niet verband te houden met de aanschafdatum), een defect of het stroomverbruik van de iPads.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor zover ik weet hebben ze dezelfde accu, misschien dat het aan de oplader ligt omdat het een andere stekker was/is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook het gebruik van iets andere Apps kan dat ook al tot gevolg hebben, sommige Apps gebruiken veel meer stroom dan anderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat er verschillende accu's worden gebruikt. De opladers zijn meestal universeel van 110-240 volt.
Een tijdje geleden ontmoette ik een echtpaar die beiden dezelfde HTC HD2 hadden. De accu van de echtgenoot was sneller leeg dan die van zijn vrouw en ook bij het uitwisselen, gebruikte zijn telefoon meer stroom. Ze hadden van alles uitgeprobeerd. Het verschil bleef.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding