Zal ik mijn Nvidia GeForce 9800 GT vervangen door een GeForce 520, of gewoon erbij plaatsen?

Ik heb een Nvidia GeForce 9800 GT en ik zag op de officiele GeForce site van Nvidia dat de GeForce GT 520 maar £36.62 kost, (Ongeveer 42 euro?) Is de GeForce GT 520 beter of ligt het ongeveer gelijk?

Bron: http://uk.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gt-520/buy-online

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is de 520 slechter.

Toegevoegd na 2 minuten:
De 520 is veel slechter zelfs
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
GeForce GT 520 364
GeForce 9800 GT 914

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je de 520 erbij zet (als je moederbord dat al aan kan) gaan ze allebei op de snelheid lopen van de langzaamste, dat zorgt ervoor dat het nog steeds slechter blijft.

Toegevoegd na 10 minuten:
Betere GPU toegevoegd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als ik de GT 520 er nou bij zet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken je misschien een videokaart die niet al te duur (maximaal 100 euro?) is en de prestaties beter maakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dat je 2 videokaarten in je systeem kwijt kan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk wel, maar eigenlijk (volgens die tabel dan) is mijn videokaart hopeloos verouderd, maar dat is wel raar ik heb hem gekocht in 2009 ofzo, en toen was hij net nieuw... Ook vreemd is dat die tabel de 8800 beter vind...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh en die tabel (gesorteerd op prijs) zegt dat de Radeon HD 5670 erg goed is, is dit ook echt een goede videokaart?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De 9800 (uit mijn hoofd) is gewoon een hernoemde 8800 (dat gebeurt heel vaak in de videokaart wereld). De 5670 is niet heel erg goed niet veel beter in vergelijk met de 8800 zelfs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raar, is die site wel betrouwbaar, sommige videokaarten die in de ene tabel goed zijn, zijn in de anderen juist weer heel laag, erg vreemd. EN de Radeon HD 6850? Die staat 12e in de tabel: High End Videocards, dat moet toch wel goed zijn? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de 6850 zit je iig goed ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker prijstechnisch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe snel verlaagd de prijs van videokaarten? Ik bedoel, kan het zijn dat over 6 maanden de prijs met 30% is gedaald?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee eerder 30% in een jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de videokaart wordt zeker ook met het jaar 30% slechter? (Voor games enzo, ach ik zeur teveel mijn 9800 GT runt Crysis 2 op hardcore, dus eigenlijk moet ik niet zeuren, toch?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je videokaart gaat ongeveer net zo hard achteruit qua kracht als hij in waarde achteruitgaat. Behalve de topmodellen die gaan qua waarde nog veel harder achteruit. Ik zou zelf nooit meer dan 150/200 euro uitgeven en ook nooit minder dan 80euro. Als je duur koopt dan wordt je snel ingehaald door een nieuwe generatie goedkopere modellen als je goedkoop koopt kan je snel een nieuwe gaan halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nog een vraag (sorry voor al dat vragen!) Nu kan ik nog alles games gewoon op maximum afspelen zonder lag (behalve games als The Witcher 2, daar kan alles behalve "Supersampling" en Just cause 2)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is geen vraag :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, inderdaad xD Uhm, shit wat bedoelde ik ook al weer... uhm... Oh ja! Hoelang duurt het denk je voordat mijn videokaart verouderd is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ie al :) er zijn al 3/4 generaties ofzo overheengegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach... Ik speel alle spellen nog op Maximum, dus ik kan nog wel even door, ik koop wel een nieuwe als mijn computer het niet eens meer op low aan kan.
Ontzettend bedankt voor de moeite die je genomen hebt om mijn stomme vraag te beantwoorden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En toch (weer opnieuw zo'n irritante comment...) is het vreemd dat mijn oudere videokaart beter is dat de GT 520, die is toch een stuk nieuwer? Of hebben ze gewoon (Van die generatie) en C klasse (GT520) een B klasse en A klasse (GT590?) gemaakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies elke nieuwe serie kent zijn budget mainstream high performance en ultra high performance of enthusiast kaarten. Zo heb je in allerlei prijsklasses kaarten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nu ben ik de komende tijd wel klaar met die (%%%) videokaarten, dankzij jou heb ik nu wel wat over kwaliteit verschil tussen de een en de andere kaart geleerd, en je hebt mijn andere vragen ook beantwoord, hartelijk dank, en ik hoop niet dat ik je van last ben geweest!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg veel tijd in mijn zielige vraagje gestopt.

Andere antwoorden (1)

2 verschillende kaarten in SLI is geen goed idee. De gt520 is ook niet echt een vooruitgang...