Computer start moeilijk op wat nu?

Als ik mijn computer aan zet blijft ie hangen bij het intel logootje.
Ik moet dan uitzetten en dan weer aan en dan start ie wel gewoon door.
Het maakt geen verschil of ik nou opstart met de externe hd aangekoppeld of zonder. Ook let ik erop dat er geen geheugenkaartjes of cd's meer in de compu zitten.
Wat kan er loos zijn ?

Toegevoegd na 7 minuten:
Het is een Medion computer

Toegevoegd na 46 minuten:
computer is 1½ jaar oud Zit nog wel garantie op maar ik weet niet of dat nog geldig is omdat ik dat ellendige vista eraf heb laten halen en met xp werk. Ook is het ding al eens opengemaakt om de stofnesten eruit te halen.Het opstartprobleempje doet zich sinds een week of 3 voor.
Het bios is ook al nagekeken of alles goed staat. Ik heb beschikking over een "computermannetje" die normaal problemen wel weet op te lossen....maar dit ff niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Wat voor computer is het als ik vragen mag?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ha kijk eens aan. Ik heb ook een medion computer en mijn start helemaal niet op, zie: http://www.goeievraag.nl/vraag/windows-vista-register-beschadigd-gegevens.210312 Heb jij hetzelfde probleem als mij? Of ooit eens gezien op je computer? Probeer anders Windows Vista opnieuw te installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zit er nog garantie op de computer?
als dat zo is ga direct naar de winkel terug.

als je geen garantie meer hebt ga dan even langs een computer monteur of laat het door de winkel maken voor een bedrag.

ik heb indd. wel meer klachten gehoord van deze MEDION computer. volgens mijn is het niet het beste merk voor een computer denk ik.

oke veel succes er mee ,en als je nog wat wilt vragen mail me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een Aldi merk, zegt dat genoeg? No offense to medion, heb er zelf een, maar qua opstartten en afsluiten heb ik ook al heel erg veel last van!
Probeer de BIOS van je computer te resetten. Doe het volgende om dit voor elkaar te krijgen:

1) Druk op F2 (kan ook Delete toets of F1 toets zijn op Medion computers) terwijl je computer opstart
2) Nu moet je in de BIOS zijn. Klik nu op F9 of een andere toets om het te resetten
3) Sla de wijzigingen op en herstart de computer
4) Als je computer is opgestart update dan eventueel je BIOS

of

1) Het schijnt ook gewoon te helpen om de stroom kabel aan de rechter kant er even uit te halen (ongeveer 2 minuten)

Je kunt ook nog even kijken of alle componenten (videokaart, RAM, HDD etc.) goed zijn verbonden met het moederboord.