Kan ik een speaker set op mijn pc aansluiten van minstens 40 watt?

Ik heb van die ouderwetse boxen (25 watt) maar ze kraken inmiddels heel erg. Heb wel een versterker maar dat is ook ouderwets met van die draadjes ipv tulpjes. Kan ik zomaar de boxen van de versterker aansluiten op mijn pc ?

Hoe kan ik nu beter mijn muziek beluisteren? Wat voor speakerset kan ik eventueel kopen met een budget van 80 euro en kan mijn geluidskaart gewoon alles aan of ..

Heeft iemand tips ?? Wil graag weer genieten van muziek!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

je kan in principe ELKE versterker met een aux/video ingang op je computer aansluiten, je hebt een verloop stekkertje nodig van 3.5mm jack naar tulip, kan je bij de radiobeurs/mediamarkt etc halen. een verloopstekkertje naar oudere aansluitingen zal je waarschijnlijk zelf moeten maken (zon tulip kabeltje zoals beschreven, tulip dingetjes eraf halen, strippen, en dan aansluiten bijvoorbeeld.

je computer zelf heeft geen versterker daar komt alleen geluid uit voor koptelefoons, dus boxen "direct" aansluiten gaat niet lukken.

Voor een paar 10tjes een kleine versterker en 2 boxjes hoeft niet zo duur te zijn, je kan ook gewoon zon "surround" setje kopen voor je pc, al heb ik persoonlijk liever goed stereo geluid dan matig surround.

Als voorbeeldje, ik heb zon mini versterkertje wat lijkt op die ene bij bronnen, staat onder mijn beeldscherm , lekker klein en met 2 boxjes van 20cmx10cmx10cm. Ik was destijds (met wat rondkijken) zon 60 euro kwijt in totaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je uitleg! Snap wel even iets niet.. je zegt dat boxen direct aansluiten niet lukt, maar ik heb nu zeg maar deze :http://fotos.marktplaats.com/kopen/7/21/xg02Uw/ba0T2SMMfbUB7oQ==.jpg .. heb ik dat dus eigenlijk jaren lang niet goed gedaan als ik die in de PC heb aangesloten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die box met de volumeknop zit een versterker ingebouwd, ik bedoelde meer boxen zoals je ze bij een stereo hebt (zonder knopjes en alleen een rood/zwarte aansluiting aan de achterkant)

Andere antwoorden (2)

je kan bij eplaza of saturn van die leuke speaker setjes kopen voor rond de 20 a 40 euro en die doen het prima en die sluit je aan op je geluidskaart doormiddel van een tulp stekker is super gemakkelijk en dan kan je weer genieten van je muziek succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
direct boxen op je PC niet, ze hebben immers een versterker nodig om te kunnen werken. (tenzij je actieve boxen hebt met ingebouwde versterker zoals welbekende Philips MFB)