Ik heb een pc stuur met 15 pins kabel ik heb al gezocht bij verschillende online zaken maar niet leverbaar wat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag niet helemaal duidelijk.
Heb je zo'n pc stuur en wil je die aansluiten, moet je alleen een 15 pins stekker hebben, ik begrijp er weinig van.
Als je je vraag uitbreidt kan ik misschien helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, de beginvraag is zelfs volstrekt onduidelijk.

Het beste antwoord

Ik heb even nagedacht en denk dat jouw stuur bedoeld is om op een gamepoort van een geluidskaart aan te sluiten.
Deze aansluiting is een 15 polige D-connector met pennetjes in 2 rijen.
De gamepoort komt op tegenwoordige computers bijna niet meer voor, het is meer iets uit de tijd van de spelletjes die je met joysticks kon spelen.
Op Wikipedia vond ik de tekst over de gamepoort.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik lees jouw reactie en het is weer wat duidelijker, zo te zien zijn de reviews over de Sitecom gamepoort adapter niet zo positief.
Betere reacties vond ik op Amazon.de, zie tweede link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat weet ik maar ik bedoel dus die 15 polige connector en die naar een USB gaat zoiets dus:http://www.bol.com/nl/p/computer/sitecom-usb-to-gameport-adapter-cn-108/1003004004381501/index.html#product_images
en http://alatest.nl/reviews/andere-elektronika/sitecom-cn-108/po3-33063719,310/

Andere antwoorden (2)

Heb je bigdennis.nl geprobeerd ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.com sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebben ze ook niet bedankt in iedergeval
Een makkelijk oplossing is deze
zoek even een oude sloopcomputer op
en kijk of daar een ouderwetse pci geluidskaart inzit
kost een habbekrats
zoek een lege pci slot in je pc op
Installeer hem (er hoeven niet eens drivers bij) als je alleen de gameport gebruikt, die wordt vanzelf wel gevonden.
je mag eventueel wel de geluidskaart driver installeren maar zet de kaart dan uitgeschakeld in apparaatbeheer
de gameport blijft wel open

met een beetje mazzel kost je het nauwelijks geld

succes
capthavoc