Is de Macbook Pro 15-inch: 2,0 GHz geschikt voor gamen?

Specs:

15-inch: 2,0 GHz
2,0-GHz quad-core
Intel Core i7
4 GB, 1333 MHz
500 GB, 5400 rpm1
Intel HD Graphics 3000
AMD Radeon HD 6490M met 256 MB GDDR5
Ingebouwde batterij (7 uur)2

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

1. Die andere 15" MBP is beter om te gamen, de grafische kaart van de MBP die je nu opnoemt is zwak.
2. MBP is niet om te gamen (of je wil er Windows op gaan zetten met Bootcamp).
3. Als je voor 2200 euro een Laptop gaat kopen om te gamen koop dan een Windows laptop, dan kan je ongeveer de hoogst mogelijke gamingspecs kiezen die je wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is OSX virusvrij, het is ook zo'n beetje vrij van games. Zolang je daar van doordrongen bent en toch een mac wil kopen is er niks aan de hand. Iig heb je tegenwoordig het geluk dat je met Bootcamp gewoon een dualboot kan creëren zodat je beide OS'en naast elkaar kan gebruiken. Dat is misschien nog wel de mooiste oplossing in dit geval. En ik blijf me sterk maken voor de andere MBP, maar dat had je denk wel in de gaten. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh mijn vriendin heeft een macbook met windows 7 als dualboot, werkt probleemloos. Misschien handig nog om te weten.

Andere antwoorden (7)

Ik heb een Macbook Pro, en nee.
Hij is niet geschikt om op te gamen. Bij MineCraft begint hij al super heet te worden. Een Macbook kan je beter nemen voor de wat meer grafische dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij bedoelt denk ik photoshop/fcp, mac staat erom bekend een hulpmiddel te zijn in de grafische wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze Macbook is een half jaar oud.
Zeker er zit een goede videokaart in en een sterke processor (quad-core 2.0 GHz), een van de sterkste processoren voor laptops op t moment.

Mocht je spel toch niet ideaal draaien dan kan je overwegen het werkgeheugen (4GB) verder uit te breiden tot 8GB (max. bij de Macbook naar mijn weten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om te gamen zou ik sowieso windows aanraden, daar zijn de meeste games voor gemaakt.

het is geen slechte laptop, maar laptops zijn voor kantoordingen op schoot.. niet om te gamen ;) en dan ook nog geen windows.. een van de minder geschikte laptops.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken laptops die veel meer lawaai maken dan mijn desktop, Macs in de regel niet btw, die ik ken zijn allemaal redelijk stil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn trouwens ook speciale gaming laptops, maar een echte hardcore gamer zal toch altijd een desktop nemen met een CRT scherm :), Misschien een laptop ernaast om naar een LAN-party mee te nemen.
capthavoc
12 jaar geleden
nu is een mac helemaal geen game pc je zou er windows op kunnen zetten maar wat voor nut heeft dat?
dan had je beter een windows machine kopen die kan alle twee gewoon aan. zakelijk en games gebuik bedoel ik
al vindt ik laptops of het nu mac of windows is nooit geschikt voor zwaardere games.
maar je koopt een mac niet voor games.
hooguit voor het zwaarder grafisch video werk en dat blijft nogal zakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mja je hebt mij niet horen zeggen dat het een mac moet zijn :P doe mij zelf maar linux/mac maar om te gamen kan je niet onder windows uit. Tenzei het een van de zeldzame games is die standaard op mac werkt, of je de settings een stuk lager zet in wine enne.. die windows emulator in mac :P:P, ook geen optie in mijn ogen, daar het een laptop is en je dus alles nodig hebt wat je maar kan gebruiken om een beetje bij een desktop in de buurt te komen qua grafisch geweld/speelgemak. een windows laptop met een mindere cpu en gelijke 3d kaart zou veel stabieler/beter spelen.
256mb videokaart lijkt mij weinig of heb ik het fout?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een goede gaming laptop, alhoewel een grafische kaart met 256 mb niet erg veel aan kan.
De i7 processor is een hele goede processor om te gamen en 4gb ram geheugen is ook genoeg maar verwacht niet dat je de grafieken heel erg hoog kunt zetten met nieuwere spellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan wel. als je hem via de stroomkabel gewoon aansluit maar ik zal het niet aanraden. Ik zelf heb de 13-inch maar die gebruik ik vooral voor school en gewoon dumpert/twitter/facebook/msn dat soort dingen. En als ik echt wil gamen ga ik op me computer zitten. Maar er zijn wel een aantal leuke games voor de mac. moet je maar op steam kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik game zelf op mijn macs omdat ik geen hardcore gamer ben: ik doe grafisch werk met mijn macs en speel soms graag even een potje minecraft of teamfortress. Verwacht geen superprestaties en het aanbod voor mac is al helemaal belabberd. Wil je de mac om andere redenen, en wil je gewoon soms een spelletje spelen dan voldoet het prima. Het aanbod is "leuk" en als jou game er niet tussen zit kan je altijd even bootcamp op je mac gooien. Maar een echte krachtpatser op gamegebied? Nhe. Maja, als gamer moet je uberhaupt geen laptop kopen. Dat is gewoon vragen om problemen.