Is 2,10 GHz snel? (Zie uitleg?

Ik wil een laptop kopen.
Er staat bij:
Intel® Core™ i3-2310M processor van de tweede generatie
(2,10 GHz, 3 MB Intel® Smart Cache, Intel® Hyper-Threading-techniek1)

Is dit een snelle processor?

Toegevoegd na 16 minuten:
Dit wil ik ermee doen:
Gewoon internetten, wat werken in Word, Excel, ... voor school, af en toe spelletjes op internet (Flash), muziek afspelen, filmpjes op Youtube bekijken, ...

Niet echt gamen dus.

Op de PC die we nu hebben (en ook zullen houden) zit deze processor:
Intel (R)
Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz

Ik ken echt niets van processors, sorry (:
Het lijkt mij een tragere als we nu hebben, niet?
Maar hij moet niet echt sneller zijn als op de PC.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
3K

Het beste antwoord

Dat is snel zat voor wat jij ermee wil. Dat deze nu minder krachtig is lijkt maar zo. Het beste voorbeeld is deze als jij snel wil verhuizen wat zou je dan eerder gebruiken? Een sportwagen die 200 Km/u kan of een vrachtwagen die maar 80 Km/u kan?..............

Juist de vrachtwagen, en zo is het met processoren ook een beetje de een heeft wel minder Mhz maar verzet veel meer werk per klokslag.

Toegevoegd na 5 minuten:
Volgens mij is die i3 ook nog eens een dualcore dus een vrachtwagen met aanhanger bij wijze van spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aanhanger die net zo groot is als de wagen zelf :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is met vrachtwagens vaak het geval. Maar je hebt gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een vrachtwagen met aanhanger vind ik wel een redelijk voorbeeld.
het is namelijk nooit zo dat de 2 processoren evenveel verwerken, er is altijd een core die net even wat minder doet (de aanhanger).

Andere antwoorden (3)

het ligt er maar net aan wat je ermee wilt doen.
wat was je vorige processor en wat wil je met deze gaan doen?

vergeleken met een pentium 3 welke 0.6 gigahertz heeft is hij snel.
vergeleken met een 3.0 ghz quad core is hij langzaam.

geef dus even door wat je met de laptop wilt doen en wat je hiervoor had voor een uitgebreider antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij is wel degelijk sneller dan een P4 3GHz.
het oude model kon maar 1 berekening tegelijk maken met een snelheid van 3 gigahertz (3 miljard schakelingen per seconde)
de i3 met 2.1 GHz heeft 2 cores en HyperThreading waardoor er 4 berekeningen tegelijk kunnen worden voltooid met 2.1 miljard schakelingen per seconde.
dat geeft dus 8.4 miljard schakelingen per seconde (bij het werken met 4 programma's tegelijk). voor wat je ermee wilt doen is deze processor ruim voldoende: Office 2010 = 500 MHz (0.5 GHz)
youtube = 500MHz (0.5 GHz)
call of duty MW2 = 2.4 GHz dual core
dit moet allemaal wel lukken, alleen bij call of duty kan je het niet op maximaal spelen. http://www.google.com/support/youtube/bin/answer.py?answer=78358
http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee624351.aspx
http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=565&game=Call%20of%20Duty:%20Modern%20Warfare%202
De MHz en GHz zeggen niet zoveel. Gelukkig heeft Intel met i-aanduiding het identificeren van de kracht van processoren makkelijker gemaakt. i3 is het instapmodel en is ruim voldoende voor jouw doelen. Daarnaast heb je nog voor de mid-range i5 modellen en high-end i7 modellen. Die laatste zijn echt voor het hardcore gamen. Verder bepaalt het aantal kernen (cores) ook sterk de prestaties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt bij Intel processoren beter kijken naar of het i3, i5, i7of i8 is. i3 is erg licht en binnen de kortste keren te langzaam.Voor Word en Excel raadt ik een i5 aan van de laatste generatie, dan loop je in ieder geval soepel door je programma's heen en is de laptop niet met 2 jaar afgeschreven.